Skaffa gärna något hyfsat sikte med lagom förstoring typ x4. Då kan du snabbt använda bössan när du ska spana.
I övrigt så skulle jag inte oroa mej allt för mycket om bössan. Det är den övriga utrustningen som är viktig och kommer göra skillnad ifall du verkligen ska spela recon.
Gear till en spotter?
-
Re: Gear till en spotter?
Ja men givetvis, 130 med samma hop och pipa som en 100 går ju längre. Det är inget snack om saken. Jag poängterar det bara för att många nya tror att utgångshastighet är lika med räckvidd, vilket inte alls är sant. Det mesta sitter i bra tätning, bra hop och bra pipa och där bör fokus ligga, vilket också gör hela idén om att man måste ha 130 eller liknande onödig - särskilt om man skall smyga och folk kan tänkas hamna inom ens säk oftare än om man rör sig ute på ett fält exempelvis.
Jag lovar dig att en r-hoppad bössa som i övrigt är tät och går i 100 går längre och rakare än en genomsnitts-130 med typ guarder-gummi. Alla dagar i veckan.
Jag lovar dig att en r-hoppad bössa som i övrigt är tät och går i 100 går längre och rakare än en genomsnitts-130 med typ guarder-gummi. Alla dagar i veckan.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой