Gear till en spotter?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Nixon

Re: Gear till en spotter?

Inlägg av Nixon »

Det stämmer. Borde vara lätt att hitta. Det är minst 3 marksmen på ett tak som rockar loss tills magasinen tryter. De kör M16/armalite-plattformar åtminstone.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Finnen

Inlägg av Finnen »

Kan det möjligtvis vara denna video, mer känd för att Travis Haley var prickskytten:

http://www.youtube.com/watch?v=vaJYlk4z5RQ
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Waeves

Inlägg av Waeves »

Har nog hittat en bra bössa som inte blir allt för dyr i längden ,men vilka av dessa tycker ni är bäst för spotter`?

CM16 Raider (för CQB)

http://frysen.nu/produkt.php?viewCategory=2&item=3739

CM16 Raider-L (För lite längre range combat men också CQB)

http://frysen.nu/produkt.php?viewCategory=2&item=3793

vilken tycker ni?

ministry

Inlägg av ministry »

Waeves, fjädra inte M4:an med en 140-fjäder om ditt uppdrag är att ta hand om medium till kort avstånd. Du får ett sådant fruktansvärt säkerhetsavstånd om du ens får lira med en auto 140 vilket gör det helt värdelöst. För övrigt hjälper inte dessa hastigheter din räckvidd särskilt mycket. Bättre att satsa på en 110m/s med riktigt fint vårdad hop och pipa med bra tätning, så når du dels längre än genomsnitts slentrian 130:an och du slipper brutala säkavstånd.

Det finns ingenting positivt i de mynningshastigheter du nämner om ditt uppdrag är medium eller kort. Ärligt talat är allt över 120 på en auto tämligen dumt pga. säkerhetsavstånd, särskilt då hastigheter över 120 inte behövs.

Vill du spela semisniper så är det en annan fråga, men återigen blir det ju ett problem när du ska ta hand om de på nära avstånd.

edit: angående ditt val av vapen, så spelar det ingen roll om vapnet heter CQB eller inte när det handlar om räckvidd. Piplängd spelar roll förvisso men är ytterst minimal om du ligger på säg 110m/s och har snortight i bössan med fin pipa och bra hop. Bara för att namnet är endera betyder det inte vad bössan de facto utför.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

http://www.taiwangun.com/en/pj4-ris-p-j

skulle gå med denna, fick prova polarens i helgen då min bössa strulade och måste säga att det här helt klart är en prisvärd pjäs! en av de bättre budget m4:orna ur låda som jag provat

(för att inte nämna att denna är estetiskt vackrare ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Discodevil

Inlägg av Discodevil »

Vill även jag passa på att rekommendera lägre trim. Precis som Ministry skriver (Och jag själv tidigare i tråden) så vill du ju verka på kortare avstånd. Med dom trimmen du pratar om kommer enda alternativet för er vara att springa rakt från fienden om ni får några kontakter på under 30 meter.

Förutom det rent spelmekaniska så är det dessutom ett aber att hålla igång en bra bössa med 140-trim. Speciellt om du ska släpa med den på regniga/snöiga/kalla/leriga reconuppdrag.

Waeves

Inlägg av Waeves »

Okej så rätta mig om jag har förstått detta eller har fel .

Ni rekommenderar mig som spotter att ha ett gevär med 110M/S .

Borde jag ha något speciellt på den eller till den för att ytterligare stärka mitt resultat som spotter?

x1ph1as

Inlägg av x1ph1as »

Red dot sikte med lite zoom (4x tex)
alternativt kikarsikte.

ministry

Inlägg av ministry »

Waeves, inte mer än vad du anser behövas. Jag hade iallafall vårdat hop:en som om den vore mitt nyfödda barn, men det gör jag ju oavsett om man är spotter eller regementeskock.

Idén med att ligga strax under 110 m/s auto är att följande:

a) du kan ta hand om de fiender som kommer inom 30-40 meter vilket antagligen blir prickskyttens säkerhetsavstånd (han får inte skjuta på folk så nära).
b) du kommer inte att ha nämnvärt kortare räckvidd än högre trim. Med bra hop skjuter du enkelt längre än average slentrian-130:a även om du CQB-trimmar.
c) auto istället för semi för att kunna ta dig an anstormande grupper och lägga tillräcklig eldgivning för att täcka er ev. reträtt.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

TingelingHippie

Inlägg av TingelingHippie »

Har aldrig förstått grejen med folk dom säger att har man bra hopp osv så skjuter man längre än alla andra.
130 trimm ger 10säk vilket inte e särskilt mkt och fixar du bra gummi osv till den så skjuter du avsevärt längre än en cqb bössa

Skriv svar