Laddare och betteri.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Luheadr

Laddare och betteri.

Inlägg av Luheadr »

Hej undrar om denna laddare ( Ni-MH 7x2/3A1200mAh 8.4v ) http://www.taiwangun.com/en/cm-009-full-metal-cm , Stänger av sig själv när den är klarladdad eller om jag måste hålla koll på någon tid och i såfall hur vet jag när jag kan ladda den igen från kanske halva batteriet till fullt batteri. :?:
Tack

JonteB

Re: Laddare och betteri.

Inlägg av JonteB »

Om du menar laddare som följer med bössor så är dom ofta en enkel historia som inte har nårra finesser. Med andra ord ha koll på tiden själv.
Affärsredovisningar: viewtopic.php?f=121&t=27522

Namboy

Inlägg av Namboy »

Det första du bör göra när du köper en bössa är att öppna paketet och slänga den medföljande laddaren rakt åt helvete (gärna ner i en vulkan eller, om möjlighet finns, ett svart hål).
Ett av de bästa inköpen du kan göra är en "smart" laddare som känner av när batteriet är fullt. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Luheadr

Inlägg av Luheadr »

Haha! Tack jag ska kolla på en sådan.

JonteB

Inlägg av JonteB »

Imax B6 är väldans bra.
Affärsredovisningar: viewtopic.php?f=121&t=27522

Nicolai

Inlägg av Nicolai »

Köp en IMAX B6 + lite batterier från hobbyking.com :) billigare än så blir det inte. Glöm inte att fixa en nätsladd + en laddningsadapter så du kan ladda dina batterier också!

Sane

Inlägg av Sane »

Det kan bli billigare; köp en från ebay. Du kan dessutom få en Imax B6AC+ billigare på ebay som är en nyare modell av B6AC. Se till så att du köper en laddare med inbyggd nätdel. :) Kontrollera bara försäljarens omdömen så att du inte råkar köpa en kopia.
AUK

Skriv svar