LiPo-märken.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
nisse

Re: LiPo-märken.

Inlägg av nisse »

Blackgoat: Nu förstår jag verkligen inte, dom har ju ett lager i Europa också? Kvittar väl vad som händer i Hong Kong.
"Ninjas came with lions"

Tamaz

Inlägg av Tamaz »

Angående Hobbyking:

När jag beställer från HK brukar jag lägga en lite större order med EMS-frakt. Fördelen med EMS är att då ingår det i priset att posten ska förtulla paketet. Om det fastnar i tullen med vanlig Air mail så tar posten ut 100kr i avgift bara för förtullningsjobbet vilket enligt min erfarenhet är nästan exakt lika mycket som mellanskillnaden mellan Air-Mail och EMS-frakt från Hobbyking.

Så om man tror att paketet kommer fastna i tullen så går man rent ekonomiskt +-0 på att välja EMS från början, men man får mycket snabbare frakt! Dessutom är Hobbyking grymma på att skriva ner produktvärdet med ordentliga invoices fästa på paketet så det brukar bli väldigt lite pengar och gå riktigt smidigt när det väl förtullas ändå.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

MartinN

Inlägg av MartinN »

Köper man prylar från hobbyking som ligger på Europa-warehouse så betalar man ingen moms/tull (inom EU)... Det blir någon halvdollar högre pris dock (per batteri).

2 oktober 2013, 12:15:

Köpte 4 batterier för 300kr inkl frakt. 7,4v 25-50C 1300mah, Små smidiga som passar nästan varsomhelst. perfekt för alla standardbössor som inte är uppgraderade med mosfet eller tunga fjädrar.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ch=ng1300b

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Nisse.
Kolla utbudet i de båda lagren så förstår du vad jag menar :)
Inte alls lika mycket batterier lagerförda/in stock i EU lagret.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

MartinN

Inlägg av MartinN »

Blackgoat - När jag beställde (för två veckor sedan) fanns allt. Dock backorder, tar ju lite längre tid...

Lite längre tid = beställde 24'e september, hämtade det hos schenkerombud 1'e oktober.

Skriv svar