Planerar att köpa ett nytt vapen men den här gången vill jag inte ha en kina klon utan en "riktig" bössa.
Så min fråga är vilka märken räknas som Kina kloner?
Kina kloner
Kina kloner
If it ain't dead kill it again
Re: Kina kloner
JG(Jing Gong), Dboy, billigare Cyma bössorna, ASG.
Enkel regel, är det ditt första vapen? Om ja köp inget över 2000 och försök köpa något med metallkropp, CA har tex billiga m4:or.
Om inte så tycker jag att du inte bör vara impulsiv, kolla vilken/vilka modeller du är intresserad av, kommer du vilja uppgradera bössan så kan du sikta på en billigare fast helst med metall kropp, sen ska du gärna tidigt ta fram en budget, köper du ny bössa från Sverige skulle jag hålla mig till prisklassen 3000-4000kr beroende just på om du ska uppgradera eller inte, ett annat sätt är att köpa beg här via AsSverige.
Enkel regel, är det ditt första vapen? Om ja köp inget över 2000 och försök köpa något med metallkropp, CA har tex billiga m4:or.
Om inte så tycker jag att du inte bör vara impulsiv, kolla vilken/vilka modeller du är intresserad av, kommer du vilja uppgradera bössan så kan du sikta på en billigare fast helst med metall kropp, sen ska du gärna tidigt ta fram en budget, köper du ny bössa från Sverige skulle jag hålla mig till prisklassen 3000-4000kr beroende just på om du ska uppgradera eller inte, ett annat sätt är att köpa beg här via AsSverige.
"Ninjas came with lions"
ASG är lite luriga dock, eftersom de rebrandar, samma med Cybergun så vitt jag vet, så det beror på vilket vapen du pratar om.
Fler kinakloner: Well, A&K, Army, SnowWolf, AGM, Kart, med flera. Men om du ens överväger att köpa en "sportline"-variant av "icke-klon"-tillverkare så klarar du dig precis lika bra med en klon, om inte bättre.
Enklaste sättet är väl att titta på prislappen, om de i Sverige kostar över 3000:- är de sällan (undantag finns) en klon, Asien över $250.
Fler kinakloner: Well, A&K, Army, SnowWolf, AGM, Kart, med flera. Men om du ens överväger att köpa en "sportline"-variant av "icke-klon"-tillverkare så klarar du dig precis lika bra med en klon, om inte bättre.
Enklaste sättet är väl att titta på prislappen, om de i Sverige kostar över 3000:- är de sällan (undantag finns) en klon, Asien över $250.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
En Kinaklon är inte på något sätt mindre värd eller för den delen mindre användbar. Det är sant att vissa märken håller en högre kvalité i sina byggen än andra, men somliga av de förstnämnda började sin bana som absolut skräp. Du gör dig själv bara en otjänst om du väljer bort vapen därför att du är av den aningen konstiga åsikten att det är mindre värt pga vart det tillverkas.utan en "riktig" bössa.
Gällande Sportline (fan vad jag hatar det ordet, mest av ovanstående anledning) så är dessa oftast dyrare och sämre än de kinakloner som på samma prisnivå.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)
Kanske inte fram gick i texten så tydligt som jag trodde men jag har redan 4 Kina kloner hemma. Det jag undrar är vilka märken som räknas som Kina kloner. Så att jag inte råkar köpa en till.
If it ain't dead kill it again
-
Kinakloner är ett gammalt begrepp som knappt går att applicera idag.
Vill du ha high-end bössor från Kina/Japan/Taiwan är det VFC, Marui, ICS, Magpul, KingArms, G&G, G&P osv som gäller - kostar 200$ och uppåt.
Vill du ha billigt och bra är det det Cyma och Kalash/Boyi som gäller - brukar gå under 200$
Sen är resten lite hit and miss.
Rent allmänt kan jag säga att Maruis är de mest pålitliga bössor jag har - de gör 100m/s och går 50m utan problem och du behöver aldrig öppna dem. Spelar du med ett bra gäng är det inga problem att plocka folk med såna bössor.
Bland de billiga och bra bössorna är det CYMA som är min favorit följt av Kalash. CYMAs mechboxar brukar vara stabila som attan, Kalash är OK.
Hit and miss: Jing-Gong som ett exempel har varit jäkla ojämna, deras AK-modeller har tyvärr varit skit för det mesta MEN deras G3:or kickar ass, speciellt om du byter hopgummi och stoppar in en precpipa.
Så "kinakloner" hit och dit - det är ett legacy-uttryck
Vill du ha high-end bössor från Kina/Japan/Taiwan är det VFC, Marui, ICS, Magpul, KingArms, G&G, G&P osv som gäller - kostar 200$ och uppåt.
Vill du ha billigt och bra är det det Cyma och Kalash/Boyi som gäller - brukar gå under 200$
Sen är resten lite hit and miss.
Rent allmänt kan jag säga att Maruis är de mest pålitliga bössor jag har - de gör 100m/s och går 50m utan problem och du behöver aldrig öppna dem. Spelar du med ett bra gäng är det inga problem att plocka folk med såna bössor.
Bland de billiga och bra bössorna är det CYMA som är min favorit följt av Kalash. CYMAs mechboxar brukar vara stabila som attan, Kalash är OK.
Hit and miss: Jing-Gong som ett exempel har varit jäkla ojämna, deras AK-modeller har tyvärr varit skit för det mesta MEN deras G3:or kickar ass, speciellt om du byter hopgummi och stoppar in en precpipa.
Så "kinakloner" hit och dit - det är ett legacy-uttryck

Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3