Skor!
-
Re: Skor!
Köpte ett par Fostex Sniperboots, dessa rekomenderar jag bara som söndagsspelskängor du använder max ett par timmar. De är lätta som jympadojjor och dköna om du springer i skog, så fort du använder dem på hårdare underlag suger det för fossingen 
Har nu ett par ECCO vandringslängor. Vill fasen inte ta av mig dem.
Lätta och stabila men samtidigt grov sula som nästan påminner lite om Panama jungle boots
Ska testa dem i spel nu på söndag.

Har nu ett par ECCO vandringslängor. Vill fasen inte ta av mig dem.
Lätta och stabila men samtidigt grov sula som nästan påminner lite om Panama jungle boots

Ska testa dem i spel nu på söndag.
Hade M90 kängor i lumpen, vad jag kommer ihåg var det grymt sköna, smidiga och vattentäta dock tycker jag personligen att de ser lite klumpiga ut jämför med många av de amerikanska kängor som finns, men det är bara en personlig åsikt![KAS]Björn skrev:lånar denna tråden och frågar hur bra är M90 kängorna om man tänker vattentäthet?
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
-
- Lag / förening: Whiskey Recon Team
- Aktiv sedan: 2007
Hade exakt samma kängor som "Frantiic" tipsar om varje söndagsspel i ett halvår samt även två storspel och jag rekommenderar inte att använda dom på hårt underlag såsom vägar, CQB miljöer och andra hårda underlag men de var rätt okej i skog om det var torrt och man inte skulle gå långt.Frantiic skrev:Dessa tycker jag är goa! Provat den och gått i dem ett bra tag, tycker verligen om dem. bra pris för den delen också http://www.rodastjarnan.com/skor-och-ka ... rgade-9745
Så den stora frågan är ju vad du vill spela med dessa kängor? Rekommenderar att du köper riktigt bra inlägg till dem också det var mina 5 öre.
...:::Whiskey Recon Team:::...
"IN VALOR THERE IS HOPE."
"IN VALOR THERE IS HOPE."
En annan fråga är vad för strumpor/sockor ni har i skorna? spelar man på sommaren så vill man ju inte hälla ute ett helt akvarium av fotsvett efter någon timmes spel men man vill ju inte ha skvasår heller...
Vad rekommenderar ni att ha på fötterna?
7 mars 2013, 10:16:
Finns det någon snygg cool känga/boots som passar både för CQB men också för Skogsspel??
Vad rekommenderar ni att ha på fötterna?
7 mars 2013, 10:16:
Finns det någon snygg cool känga/boots som passar både för CQB men också för Skogsspel??
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
Woolpower sockor, grymt bra. Ägt ett par i snart ett år, mer eller mindre alla spel har de varit på, ser i stort sett nya ut.
http://www.outnorth.se/woolpower/wp-socks-200gr.php
Deras underställ är även dem en klass för sig, lite dyrare, men grymt bra.
http://www.outnorth.se/woolpower/wp-socks-200gr.php
Deras underställ är även dem en klass för sig, lite dyrare, men grymt bra.
-
Japp, definitivt ullsockor! Ull suger åt sig svetten så att fötterna håller sig torra även då det är varmt. När jag vandrar i t.ex. Sarek så använder jag en tunn innerstrumpa av syntetmaterial och en tjock ullstrumpa ytterst och även efter 13 timmars vandring mår fötterna prima. Kolla friluftsaffärer t.ex. Alewalds eller Naturkompaniet
Köp bara inte merrell...mina gick sönder och började läcka efter sommar. Aldrig mer...
-
Aj då! Jag som var lite småsugen på ett par Merrel Sawtooth... Då kanske Scarpa Kailash GTX är ett bättre val? Någon som har erfarenhet av Scarpa?
Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Jag har ett par merrell moab. Jag har verkligen inte använt dem särskilt mycket.
Men är jättebesviken på kvaliten...
Men är jättebesviken på kvaliten...