Kinakopia elr billig G&G?
Kinakopia elr billig G&G?
Hej är ny inom airsoft och vill ha en bössa som inte går sönder efter två spel, vill inte lägga ut särskilt mycket pengar och har bestämt mig för en m4/m16, min fråga är om man bör satsa på en av G&Gs budgetvarianter http://gunfire.pl/product-eng-115220025 ... a-BLK.html eller om man får en bättre bössa ifall man satsar på en dyrare kinakopia http://gunfire.pl/product-eng-115219504 ... plica.html , förstår att alla bössor är bra på sina sätt och att val av bössa är väldigt personligt men som sagt jag undrar vilken bössa man ska satsa på om man inte vill byta delar och krångla med trasiga delar. Tack på förhand! 

-
Re: Kinakopia elr billig G&G?
Om du prioriterar driftsäkerhet skulle jag ta kinaklonen. Anledningen till detta är att Blowback kan ställa till med besvär ibland; beroende på hur systemet är utformat. Det vanliga är att en Blowback sliter mer på bössan. Det sagt, har du otur så kan kinaklonen också ryka efter två spel.
Dock så skulle jag nästan - i dina skor - gå in på Köp och Sälj här på forumet och ta en titt där. Det är en köpares marknad just nu, så du kommer säkert hitta något du gillar.
Dock så skulle jag nästan - i dina skor - gå in på Köp och Sälj här på forumet och ta en titt där. Det är en köpares marknad just nu, så du kommer säkert hitta något du gillar.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)
-
Till det priset så skulle jag rekomendera att du kikar på Dboys m4 modeller! Har en själv och tycker att den är riktigt bra för priset jag betalade för den!
Den här kostar ungefär så mycket som den kinaklon du länkade och ser nästan likadan ut!
http://www.taiwangun.com/en/bi-3681full-metal-boyi
Hursomhelst så tycker jag att Dboys är relativt driftsäkra, har använt min bössa på 2 spel och skjutit en del hemma, har troligtvis dragit mellan 3-4.5 tusen kulor genom den och allt håller riktigt bra! Har inte haft några problem med den än!
Hursomhelst så kommer din bössa någon gång att rasa och någonting måste bytas ut, vilket oftast inte är en gigantisk utgift, och därmed tycker jag att en fullmetalls Dboys är en bra grund att bygga på!
Håller även med JonathanRL, Köp o Sälj är perfekt att hitta en bössa, du kommer troligtvis att få en som redan är uppgraderad och haft internals bytt etc.
Valet är ditt! Lycka till ditt första köp!
Den här kostar ungefär så mycket som den kinaklon du länkade och ser nästan likadan ut!
http://www.taiwangun.com/en/bi-3681full-metal-boyi
Hursomhelst så tycker jag att Dboys är relativt driftsäkra, har använt min bössa på 2 spel och skjutit en del hemma, har troligtvis dragit mellan 3-4.5 tusen kulor genom den och allt håller riktigt bra! Har inte haft några problem med den än!
Hursomhelst så kommer din bössa någon gång att rasa och någonting måste bytas ut, vilket oftast inte är en gigantisk utgift, och därmed tycker jag att en fullmetalls Dboys är en bra grund att bygga på!
Håller även med JonathanRL, Köp o Sälj är perfekt att hitta en bössa, du kommer troligtvis att få en som redan är uppgraderad och haft internals bytt etc.
Valet är ditt! Lycka till ditt första köp!
okej tack för snabbt svar! G&G skrev på beskrivningen att de har något system kallat (Pneumatic Blow-Back) som enligt dem själva inte skulle slita på de inre delarna, är det bara ett försäljningsknep?
okej låter bra! har blivit varnad att kinaklonor inte håller samma kvalitet och kan rasa redan efter 2 spel men efter era rekommendationer lutar det mer åt en Dboys!
på Köp och Sälj verkar det finnas stort utbud, tack för tipset!
Ingen som har erfanhet av G&Gs budgetbössor då? hursomhelst får jag nog räkna med att köpa en svagare fjäder isf då jag helst inte vill ha en bössa som går över 110 m/s.
okej låter bra! har blivit varnad att kinaklonor inte håller samma kvalitet och kan rasa redan efter 2 spel men efter era rekommendationer lutar det mer åt en Dboys!
på Köp och Sälj verkar det finnas stort utbud, tack för tipset!
Ingen som har erfanhet av G&Gs budgetbössor då? hursomhelst får jag nog räkna med att köpa en svagare fjäder isf då jag helst inte vill ha en bössa som går över 110 m/s.
Pneumatisk blowback sliter inte det minsta på delarna i gearboxen. Det är ebb som kan orsaka en del slitage på pistong ect.
En sk kinaklon kan vara ett lotteri, antingen får du en bössa som chronar 110 eller kanske 140, en som håller en dag eller rullar på i evighet.
Cyma är en av de bättre budgetmärkerna ute på marknaden.
Regeln, du får vad du betalar för, stämmer rätt bra!
En sk kinaklon kan vara ett lotteri, antingen får du en bössa som chronar 110 eller kanske 140, en som håller en dag eller rullar på i evighet.
Cyma är en av de bättre budgetmärkerna ute på marknaden.
Regeln, du får vad du betalar för, stämmer rätt bra!
Lite finare, lite bättre
Säger som Welle, kör Cyma all the way. Bäst internals av kinaklonerna, metall-hopup bland annat. Kostar bara nån hundring mer!
Vet att D-Boys (Boyi) kör med en riktigt kass plast-hopup som ser ut att gå sönder ganska så lätt.
Vet att D-Boys (Boyi) kör med en riktigt kass plast-hopup som ser ut att gå sönder ganska så lätt.
Är G&G ett dåligt märke? Hade fått för mig att det var ett kvalitetsmärke. Var många år sen jag spelade men tänkte ta upp spelandet nu och köpa en G&G Colt M4A1 (DPMS GR16 Carbine). Men är det inte bra kvalitet på den? När jag spelade för många år sen så hade jag en P90 från marui och mp5 sd5 från ICS.
Det jag gillar med G&G Colt M4A1 (DPMS GR16 Carbine) är att den verkar ha bra byggkvalitet samt är gjord i metall.
Ska jag titta på en annan M4 från en annan tillverkare, om ni inte rekommenderar G&G?
Budgeten ligger på 2500-3500:-
MVH Defuncta
Det jag gillar med G&G Colt M4A1 (DPMS GR16 Carbine) är att den verkar ha bra byggkvalitet samt är gjord i metall.
Ska jag titta på en annan M4 från en annan tillverkare, om ni inte rekommenderar G&G?
Budgeten ligger på 2500-3500:-
MVH Defuncta
Jag har en G&G M4:a som jag kan lova har fin kvalité för 3000:-. Pneumatiskt blow back system samt metall kropp och komposit plast runt om som håller lika bra som metallen i mina ord.
Metall hop up är det i den också, samt att det är en rätt schyst motor i den original.
Men det handlar ju som vanligt om hur mycket man är villig att pröjsa för sin bösse
Metall hop up är det i den också, samt att det är en rätt schyst motor i den original.
Men det handlar ju som vanligt om hur mycket man är villig att pröjsa för sin bösse

Tro inget annat än att G&G är kvalité. Saken är den att de flesta här på ASS numera kör med kloner, folk gillar itne att betala för kvalité på samma sätt längre och därför så kommer de flesta att rekommendera just olika kinakloner.
Själv så rör jag dom inte, men det är givetvis inget fel att köpa dessa pangare, så länge man själv är nöjd och har koll vad bössan skjuter innan man går ut i skog så bryr jag mig föga lite om vad andra har.
Själv så rör jag dom inte, men det är givetvis inget fel att köpa dessa pangare, så länge man själv är nöjd och har koll vad bössan skjuter innan man går ut i skog så bryr jag mig föga lite om vad andra har.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
Min första bössa var en G&G GR16 R4 Commando i metall. Hittade ett schysst paket hos en återförsäljare i Stockholm med batteri och en stor flaska kulor för runt 3000:- (var några år sen, minns inte exakt summa). Jag äger fortfarande vapnet och har mycket svårt att få tummen ur och sälja trots att jag numer äger både dyrare och "bättre" AEGer. Jag säger kör på G&G, har inget negativt att säga om den, spinner som en katt än idag, 3 år senare. Enda anledningen till att jag har köpt andra vapen är eftersom jag är prylbög och vapengalning. Lycka till! 

Mvh Flubber, RH Security
Retreat - Hell!
Retreat - Hell!