Hur fungerar Klacken?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Junkie52

Hur fungerar Klacken?

Inlägg av Junkie52 »

Hej,

Jag undrar hur Klacken som jag läst om fungerar?
Är det ett företag som har ett stånd på plats som man betalar inträde till/ hyra utrustning och har sina egna spel regler?
Eller är det bara ett område som staten gett ok att spela airsoft på, så de airsoft spelare som är på plats själva bestämmer reglerna med varandra?

vallin

Re: Hur fungerar Klacken?

Inlägg av vallin »

Det är bara en plats som folk samlas på och spelar, ingen som direkt håller i det.
Man skulle kunna säga att laget PTH håller i spelen på Klacken, dock. Det är dom som styr upp så det blir bra spel iaf :).
Är inget inträde, finns inga stånd eller annat sådant. Utan det är bara ett område där man har tillstånd att spela på lördagar för kommunen.

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

En gång i tiden så fick ett gäng spelare tillstånd av kommunen att spela där. Polisen vet om att vi spelar där varje lördag, men det är oklart om avtalet med kommunen fortfarande skulle erkännas, framför allt med tanke på hur mycket det byggs i området. Hittills klagas det inte (alltför mycket) på vår närvaro, alltså är det ingen som kör bort oss.

För dig som spelare gäller det att vara över 18, ha med dig de saker som står i reglerna (armbindlar och dödsduk) och sedan arrangeras allt på plats.
Reglerna är etablerade sedan gammalt och kan läsas här: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =33&t=3677
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Junkie52

Inlägg av Junkie52 »

Jädrans vad snabbt besvarat :). Jag får tacka så mycket för informationen.

delendam

Inlägg av delendam »

Hade ett ärende i jobbet för några år sedan där det undrades över ett område som det spelades enligt markägare olovligen. Jag förstod det som att det handlade om Klacken. Det hålls ögon på området vet jag och jag rekommenderar ingen eller ett företag att anordna spel där då det är mycket lättare att polisanmäla och döma en arrangör än enskilda individer som bara dyker upp per praxis.

Skriv svar