Problem med GK5C

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
cptbeaver

Problem med GK5C

Inlägg av cptbeaver »

Hej först och främst är ny på forumet och visste inte vart jag skulle lägga de här.

Tillbaka till problemet, Har en GK5C som jag är väldigt nöjd med inte haft några problem.
tog ner den I delar för byta av diverse delar och nu då jag sätter tillbaka över och under reciver (vet inte om alla kan GK5C'n men de är som m4'an) så spottar den bara ut kulorna kanske en meter.. men om jag tar lös pinnen och later den glida isär typ en halv centimetre så skjuter den hur fint som helst och långt. blir tokig och hoppas jag kan få lite hjälp

700mb

Re: Problem med GK5C

Inlägg av 700mb »

Be butiken du köpte vapnet ifrån och be dem skicka hop-up modifikationen eller v2 uppgraderingen. Det löste mina vapen problem när jag skruvade åt ytterpipan för att minska wobblandet.

cptbeaver

Inlägg av cptbeaver »

Men allt funkade innan jag tog isär det. kan kola med dom ändå.

themetalpope

Re: Sv: Problem med GK5C

Inlägg av themetalpope »

Vad var det för delar du bytte om vi börjar där.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Furir207

Inlägg av Furir207 »

Kan vara så att, ifall man skruvar åt bakre skruven (den som går igenom kolven och in i gearboxen) för hårt så verkar gearboxen kunna lyfta i framkant. Därmed lägger sig allt... ja.. fel. Testa lätta på bakre skruven och se om det hjälper något.

cptbeaver

Inlägg av cptbeaver »

okey ska prova med skruven :)

har inte bytt något än väntar på gummi å pipa.

Tog isär den för att jag vill kunna mitt vapen utan och innan. vill se hur allt ser ut och hur de funkar. så då nått går åt skogen då vet man
Och jag älskar att skruva och laga och dylikt.

6 augusti 2013, 00:43:

Provade de där med skruven utan lycka.. fick hem pipan och de och byte fjäder och sånt. skjuter bra... om man håller den upoch ned.

något tips? om de har med hopupen och de att göra eller?

Skriv svar