import frågor
import frågor
Hallå! Jag hade tänkt köpa en Famas ifrån echigoya-guns.com. Då jag vet att dom lämnar över aeg'n till posten och posten kan returnera varan så undrar jag, om man kan öppna en PayPal dispyt om paketet inte kommer fram?
Alternativt
Kan man be dom på echigoya-guns att skriva "toy gun" eller något liknande på lådan, är det kanske större chans att paketet inte blir returnerat då?
Alternativt
Kan man be dom på echigoya-guns att skriva "toy gun" eller något liknande på lådan, är det kanske större chans att paketet inte blir returnerat då?
-
Re: import frågor
Öppna en dispyt? Det är väl inte ÅF's fel att Posten har en viss policy? Ja du kan ju försöka, chansen är att om det står "gun" så kommer de skicka tillbaka paketet.
Nej det stämmer ju. :/ dumt av mig.
Du kan välja ett annat fraktsätt. UPS, DHL etc
Ja men hur fixar man det? Echigoya använder ju sig av EMS, och dom lämnar ju över till posten när det kommer till sverige :/
Har skickat mail och frågat nu. Väntar bara på svar
jag har däremot lite fler frågor som jag hoppas att någon här kan svara på.
Ungefär hur lång tid tar det för en att få varan man köpt?
Hur stor är risken att posten returnerar det? Jag har nämligen läst och hört från flera personer att dom brukar köpa från utanför EU och att dom inte haft några problem.

Ungefär hur lång tid tar det för en att få varan man köpt?
Hur stor är risken att posten returnerar det? Jag har nämligen läst och hört från flera personer att dom brukar köpa från utanför EU och att dom inte haft några problem.
UPS, DHL är alltså 2 som hanterar "vapen" utan problem?
Vilka fler finns det ?
Vilka fler finns det ?
Re: Sv: import frågor
Egentligen bara UPS. DHL fraktar inte vapen enligt deras regler. Vet inte om de orkar bry sig i verkligheten dock. Speciellt om det står "Toy" på paketet.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Jag fick svar från echigoya och dom fraktar bara med EMS, så jag köper ifrån taiwangun.com istället. Känns lättare 

Senast redigerad av 1 ikoner, redigerad totalt 0 gånger.