Helt ny behöver lite hjälp

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
JinxSwe

Helt ny behöver lite hjälp

Inlägg av JinxSwe »

Jag och min tjej tänkte vi skulle smått börja med airsoft.
Vi införskaffa oss en AK47 Tactical http://www.hobbex.se/sv/artiklar/airsof ... svart.html
Och en G&G cm16 Raider http://www.airsoftatlanta.com/G-G-Comba ... /35020.htm

Själv är jag i den svenska militären på ett eller annat sätt. Varit de nu i 5 år.

Och så är detta något helt annat för min del XD

Till vapnen så fick vi bara Hi cap magasin och jag vet om att de är inte jätte gillat bland vissa.

Så de jag/vi letar efter är några billiga fjädermagasin.
Sen vet jag att många olika kör olika camo på kläder och massa sånt.
Som sagt är jävligt ny på detta ^^

Tack på förhand.

Grenen89

Re: Helt ny behöver lite hjälp

Inlägg av Grenen89 »

Jag tror du betalar överpris för de där bössorna, gå in på Taiwanguns hemsida istället och titta där, det är en butik som ligger i polen och har fri frakt sålänge du köper över typ 600 spänn tror jag.

ohman

Inlägg av ohman »

Håller med ovanstående, om ni inte redan köpt gevären, kolla på taiwangun. Om du vill handla inom landet så titta på riktiga airsoftbutiker istället såsom vapenbutiken, röda stjärnan, striker airsoft, cybairgun mfl. De har både vapen och magasin. De magasin du letar efter kallas midcap.

Ta en titt i kategorin "Omdömen om återförsäljare" för att få en bra uppfattning om var man bör och inte bör handla :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

JinxSwe

Inlägg av JinxSwe »

Har redan köpt dom. Och tråden handla inte om vi betalat överpris eller inte.

Tobias_live

Inlägg av Tobias_live »

Det första du (ni ^^) skall tänka på är att det är ni som spelar. Vad vill ni ha för camo, vad vill ni ha för gear, vad blir lättast att spela med, etc. mm.

Jag skulle köra ett liknande camo på er båda om jag var ni då det ser bra ut (good looks are everything) samt ni kan hålla reda på varandra något bättre.

När det kommer till magasinen är det helt ok att köra med high-cap då de rymmer mycket/tar inte lika mycket plats.
Dock kan det vara roligare att använda sig av fler magasin då det är lite roligare att ladda om med jämna mellanrum/när man behöver.

För att införskaffa sig low/mid cap-mag så skulle jag rekomendera www.strikerairsoft.se/‎ eller www.rodastjarnan.com/‎ två av de bästa butikerna när det gäller utrustning.

För camo och västar mm. skulle jag gå till www.garderoben.se/ (eller beställa hem beroende på var du bor)

Hoppas detta hjälper och välkomen till sporten/hobbyn :)
Tobias P

HollowSWE

Inlägg av HollowSWE »

Taiwangun.com har bra priser om du vill köpa nytt, annars för att slippa skjuta in vapnet osv så kan du söka här på ASS och köpa. Då kan du få en bra deal.

Hobbex är inte att rekommendera. Just sayin'...

JinxSwe

Inlägg av JinxSwe »

Tobias_live skrev:Det första du (ni ^^) skall tänka på är att det är ni som spelar. Vad vill ni ha för camo, vad vill ni ha för gear, vad blir lättast att spela med, etc. mm.

Jag skulle köra ett liknande camo på er båda om jag var ni då det ser bra ut (good looks are everything) samt ni kan hålla reda på varandra något bättre.

När det kommer till magasinen är det helt ok att köra med high-cap då de rymmer mycket/tar inte lika mycket plats.
Dock kan det vara roligare att använda sig av fler magasin då det är lite roligare att ladda om med jämna mellanrum/när man behöver.

För att införskaffa sig low/mid cap-mag så skulle jag rekomendera http://www.strikerairsoft.se/‎ eller http://www.rodastjarnan.com/‎ två av de bästa butikerna när det gäller utrustning.

För camo och västar mm. skulle jag gå till http://www.garderoben.se/ (eller beställa hem beroende på var du bor)

Hoppas detta hjälper och välkomen till sporten/hobbyn :)
Tobias P
Tack så mycket för svaret.

Hur vet man vilken sorts magasin som vapnet använder eller passar??

Tobias_live

Inlägg av Tobias_live »

De flesta vapen använder sig av M4 mag, er G&G cm16 Raider använder det expempelvis, medans AK47 Tac använder AK-mag.

Ofta står det på hemsidorna som tillval man kan köpa till, samt när ni får grejerna hem får ni erat första mag. Kan man enkelt med det gå till närmaste AS-butik och säga nått i stil med.
"Hej, jag har en sån här (visa mag). Har ni liknande/flera såna?"

Dock som sagt står det på hemsidorna vad de har för mag till vapnen, men era är standard magen DVS de jag angivit ovan och som de använder sig av i verkligheten.

Skriv svar