Hop up CM.048S (AKM)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Thaampe

Hop up CM.048S (AKM)

Inlägg av Thaampe »

Hej
har äntligen fått hem min CM.048S som ja beställde ifrån polen, och nu sitter jag och inspekterar och försöker lära mig hur den fungerar och vad som händer när man trycker på olika sätllen osv. Bekantar mig med vapnet med andra ord.
Men den omedelbara frågan som jag tänkte på var "Vart sitter hop up'en?" Jag antar att det är denna på bild, skjutskenan som är. Men inte nog säker för att kunna ställa den riktigt.

Bild

TwinkleDew

Re: Hop up CM.048S (AKM)

Inlägg av TwinkleDew »

Du drar tillbaks manöverhandtaget, och flyttar spaken som sitter där bakom, med andra ord spaken som du har på din bild. Dra den åt vänster för mer hop, höger för mindre.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Som spaken på bilden står nu har du 0 och ingen hop-up.
Peta den lite bakåt och testskjut tills du når önskad kulbana.

Ett tips är att dra åt skruven när du hittat önskat läge, så den inte vibrerar loss lika lätt.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Thaampe

Inlägg av Thaampe »

De var som jag trodde alltså, tackar så mycket för svar :)

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Om du märker att hoppen ställer om sig så leta upp en liten o-ring att sätta under skruvhuhuvdet, då glider armen trögare.

OBS: ställ aldrig in MAX-hop och skjut. Då riskerar du pipstopp och pistongras. Om kulan i hophuset sitter fast, vilket den ofta gör om du ställer max hop, så kommer pistongen att fastna i cylindern om du har ett någorlunda tätt system, och då river sectorkuggen sönder pistongen.
Jobbar på Röda Stjärnan

Skriv svar