Hej, tänkte bara höra om den här låter som någonting att ha? http://gunfire.pl/product-eng-115219993 ... ancer.html
Om jag förstått det rätt så ska den sluta ladda batteriet när det är färdigladdat och istället bara hålla det laddat, alltså kommer inte batteriet att bli överladdat och ta stryk av detta, stämmer det eller är det jag som missförstått?
Det finns ingen anledning till att inte beställa från hobbyking egentligen. De är välsorterade, har delar av sortimentet inom EU (imax b6 t ex), pålitliga och ganska snabba på leverans.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Jag tänkte mest på frakt och tull från USA Men jag märkte nu att de har en butik i nederländerna och kunde frakta därifrån, så jag antar att det är ett riktigt bra alternativ! Tack för tipsen/svaren!
Jag har en polare som köpte en Imax b6 från Hobbyking, gick hur smort som helst. Dock måste man tänka på att köpa strömdel och extrasladdar för att man ska kunna ladda ordentligt. Fråga inte mig vad som ska användas då jag inte har en själv. Finns säkert någon här som kan tala om vad som rekommenderas köpa samtidigt som laddaren.
Som fabian säger så ska lipo batterier förvaras halvladdade, dessa laddar har den funktionen (storage).
Vad är skillnaden på dessa två?
Jag har 7,4 lipo. Ser ut som en nunchaka, typ.
Kan jag ladda det i denna laddaren?
Kan även passa på att fråga om deans. Vad är det egentligen, nåt med batteriet? och behöver man speciell laddare till sånt, eller?