hej
vad är det för skillnad mellan dessa?
Har precis köpt en WE L85A2 GGBR och ska hota upp den lite.
hittade då följande:
http://shop.ehobbyasia.com/we-l85-ras-k ... dbull.html
och
http://shop.ehobbyasia.com/madbull-dani ... l85-1.html
båda ser ju ut likadana, ivf vad mitt otränade öga kan se
mvh
stoffe
skillnaden mellan RIS och RAS
skillnaden mellan RIS och RAS
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
Re: skillnaden mellan RIS och RAS
Ser tämligen likadana ut.
Försökte en gång i tiden reda ut skillnaden mellan RIS och RAS, kom fram till att RAS är free float (rör ej pipan) medan RIS är ansluten till pipan. Var jättenöjd, i ca 35 sekunder innan jag hittade ett riktigt ras RAS som satt fast i pipan. Vet fortfarande inte idag vad det är för skillnad, och börjar betvivla att tillverkarna vet det heller.
Försökte en gång i tiden reda ut skillnaden mellan RIS och RAS, kom fram till att RAS är free float (rör ej pipan) medan RIS är ansluten till pipan. Var jättenöjd, i ca 35 sekunder innan jag hittade ett riktigt ras RAS som satt fast i pipan. Vet fortfarande inte idag vad det är för skillnad, och börjar betvivla att tillverkarna vet det heller.

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
- HrodgarHippie
- Hippie
- Lag / förening: Cannibal Hippies
- Aktiv sedan: 2004
En googling för nyfikenhets skull säger
http://www.silencertalk.com/forum/viewtopic.php?t=25599The RIS was the first model and the RAS is an improvement over it. The RIS has the retension screw in the front where the RAS clamps in the rear and has a leaf spring in the front to allow movement for expansion during heavy firing schedules . Even though the units appear the same there is 100s of thousands of dollars and many months of development to make the RAS meet the US Army performance requirement . That req. was as I remember a 2.5 " alignment with the upper over a 70k round firing schedule which was hard to understand because the bbl does not even last that long. I performed the test myself(in the middle of the summer). I would recommend the RAS over the RIS if it will fit your rifle. The front clamp can be modified to fit a wider variety of bbl. diameters.
Båda är samma sak fast med olika namn, är väl bara så att olika tillverkare väljer kalla sina produkter på olika sätt.
Saxat från Wikipedia.
Rail Interface System (RIS, sometimes also referred to as Rail Accessory System, RAS) is a generic term for a system for attaching accessories to small firearms such as pistols, rifles and light machine guns.
Common accessories include tactical lights, laser aiming modules, forward hand grips for improving weapon handling, telescopic sights for medium-ranged or distant targets, and reflex sights/red-dot sights for short to medium-ranged targets, iron sight lines, bipods, and bayonets.
Finns ju även SIR plattform men även den gör samma sak som dom två andra.
Saxat från Wikipedia.
Rail Interface System (RIS, sometimes also referred to as Rail Accessory System, RAS) is a generic term for a system for attaching accessories to small firearms such as pistols, rifles and light machine guns.
Common accessories include tactical lights, laser aiming modules, forward hand grips for improving weapon handling, telescopic sights for medium-ranged or distant targets, and reflex sights/red-dot sights for short to medium-ranged targets, iron sight lines, bipods, and bayonets.
Finns ju även SIR plattform men även den gör samma sak som dom två andra.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...
-
Enda skillnaden som skiljer dom där är ju att ena är designad för att endast passa WE och andra är designad för att passa G&G, ICS och WE.
Varför dom har döpt ena RAS och andra RIS är ganska underligt då dom är identiska externt.
Varför dom har döpt ena RAS och andra RIS är ganska underligt då dom är identiska externt.
Tack för alla svar! Då kan jag beställa hem valfri produkt! 

Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18