Funderingar kring airsoft

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Jonathan

Funderingar kring airsoft

Inlägg av Jonathan »

Hej. Jag har läst och fått reda lite på ämnet airsoft vilket väckt intresse hos mig men jag har en fundering.

Jag har funderingar på att börja skjuta dynamiskt skytte i framtiden och tänker då att jag kan träna lite dragrutiner osv med ett airsoftvapen som har liknande tyngt och design som ett riktigt vapen har.

Har även funderingar på att börja jobba inom insatsstyrkan i framtiden och tänker att dessa airsoftspel kan ge något om jag tränar på rätt sätt, ökad reaktionsförmåga och dyl åtminstånde men vill veta hur pass noga majoriteten ni mött som sysslar med detta är med att man inte går till överdrift och ta efter fräna taktiker man sett på krigsfilm, överdramatiserar och har sig utan om man man eftersträvar att saker o ting ska vara realistiskt utförda så att jag kan få ut någonting lärorikt av detta. Jag vill inte få in fel slags rörelsevanor och orealistiska vanor som blir svåra att träna bort om jag nu bestämmer mig för att arbeta inom insatsstyrkan eller hålla på med dynamiskt skytte i framtiden.

Jag är intresserad att höra från de erfarna hur det går till så att jag kan avgöra om det är värt att köpa det som behövs och pröva på eller om det lär skada mer än det ger.

Tar isådanafall även emot tips på en airsoft-pistol som duger att börja med, beg eller ny vilket som.

Mvh Jonathan

p33krN

Re: Funderingar kring airsoft

Inlägg av p33krN »

delendam

Inlägg av delendam »

Det finns alla slags olika människor, åsikter, inriktningar och intressen i hobbyn, så du kommer inte få några problem.

Jonathan

Inlägg av Jonathan »

Okej. Tror att jag köper mig en pistol till att börja med. Tips på billiga airsoft-sidor eller där man säljer begagnat?

Mvh

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Köp och Sälj här på Airsoftsverige går inte att slå när det kommer till begagnat.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =31&t=2535
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Skriv svar