Helt nybörjare frågan om Klacken

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Click
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jul 07, 2013 9:59 am

Helt nybörjare frågan om Klacken

Inlägg av Click »

Hej,

Jag är helt nybörjare med noll erfarenhet alls. Vill komma på Klacken för mitt första spel (pga det är närmast till mig).

Undrar om det är ok att komma ensam och vara med nåt lag/följa någon som kan visa mig grunder?

MVH, Click

HollowSWE
Inlägg: 70
Blev medlem: lör jun 09, 2012 4:55 pm

Re: Helt nybörjare frågan om Klacken

Inlägg av HollowSWE »

Det lär inte vara några problem alls, fråga någon så lär dom inte ha några problem alls med det.

Har du åldern inne att spela?

Edit:

Såg nu att du är 28 år haha.
Kom ut, ta med dig vapen om du har. Om inte så kan du ta på dig en medic-roll.
Regler kan man läsa om på forumet i spelområde - Stockholm. Där finns reglerna. Resten lär du dig på fält :)
Senast redigerad av 1 HollowSWE, redigerad totalt 0 gånger.

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Helt nybörjare frågan om Klacken

Inlägg av JonathanRL »

Det är helt okey att dyka upp. Vi är vana vid nybörjare. Du behöver inte ens skriva upp dig i tråden om du inte vill, det enda du behöver är en röd lagbindel, en gul lagbindel, en orange duk och skyddsglasögon. Lagen delas in på plats. Är du dessutom över 18 år så får du gärna komma med vapen och vara med och spela utan några som helst problem. Annars kan du titta på, fotografera och ställa frågor.

Vatten är också väldigt viktigt att ta med sig och gärna någonting att äta.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

discorpia
Inlägg: 33
Blev medlem: fre mar 22, 2013 6:44 pm

Re: Helt nybörjare frågan om Klacken

Inlägg av discorpia »

HollowSWE skrev: Kom ut, ta med dig vapen om du har. Om inte så kan du ta på dig en medic-roll.
Har du lust att utveckla det här närmre? När du säger medic-roll, är det vanligt att man faktiskt har en dedikerad medic som inte bär så mycket vapen, eller var det mer ett förslag på något man kan göra som förstagångsrunda för att få lite koll men att det inte är standard att man har en medic?
GBBR / PTWStyrelseledamot i SARSpelar i NCSMina Affärsredovisningar

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Helt nybörjare frågan om Klacken

Inlägg av JonathanRL »

Alla kan hela; men att ha en dedikerad medic är ändå bättre, för då slipper man ödsla tid och eldkraft på att se vem som ska hela den som ligger skadad.

Sedan går det oftast att låna vapen av någon på plats, bara man förvarnar om behovet.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

HollowSWE
Inlägg: 70
Blev medlem: lör jun 09, 2012 4:55 pm

Re: Helt nybörjare frågan om Klacken

Inlägg av HollowSWE »

Självklart kan jag utveckla det hela med att om man inte har ett vapen men vill ändå se vad som händer under spel utan att bara hänga bakom en grupp så kan man göra sig användbar just i det syftet. På så sätt kan resten av gruppen trycka på eller täcka upp.

Click
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jul 07, 2013 9:59 am

Re: Helt nybörjare frågan om Klacken

Inlägg av Click »

Tack för era svar.

Jag kommer köpa klädder/skyd/vapen, ingenting dyrt då. :)

Tror ni det är värd att ha hjälm och mask för munnen eller det behövs inte?

HollowSWE
Inlägg: 70
Blev medlem: lör jun 09, 2012 4:55 pm

Re: Helt nybörjare frågan om Klacken

Inlägg av HollowSWE »

Hjälm, not so much, beror ju på om du vill och kanske stämmer in på impression. Ansiktsmask eller tandskydd är en billig försäkring mot ett eventuell tandläkarbesök ;)

Vad vill du spela som t.ex?

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Helt nybörjare frågan om Klacken

Inlägg av Bloodneed »

Är du helt färsk så skit i hjälm och onödigheter tills det att du vill börja efterlikna någon enhet :)njut av tiden innan alla"måste" inköp kommer ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

HollowSWE
Inlägg: 70
Blev medlem: lör jun 09, 2012 4:55 pm

Re: Helt nybörjare frågan om Klacken

Inlägg av HollowSWE »

+1 på Blood. Njut av den tid du har nu. Köp resten under lågsäsong (höst/vinter)

Skyddsglasögon, tandskydd(inte ett måste son sagt), vapen och en flaska vatten ;) då är du hemma.

Skriv svar