Kulorna drar åt vänster?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Nobody
Inlägg: 13
Blev medlem: mån jun 17, 2013 11:49 am

Kulorna drar åt vänster?

Inlägg av Nobody »

Tjena grabbar!

För ca 2 dagar sen fick jag min JG SL8-4 och var väldigt ivirg på att få testskjuta den lite innan spel!
Så jag plocka fram några kulor och laddade magget, nu 2 dagar senare så märker jag att kulorna drar ganska mycket åt vänster?

utav de 20 kulor som går ner i low-cap magget så skjuts väll kanske 7->10 skott snett medans resten är spikrak som en dröm, så det är lite 50/50 om det går snett eller inte (testat i vindstilla miljöer).

Har läst runt lite på forumet och folk tror att det kan va skit i pipan eller att den va sne åt något håll, men som oerfaren spelare så vet jag inte riktigt hur jag ska bära mig åt? Har inte skruvat i en airsoft förut!

Ber nu om lite hjälp här i en tråd på forat!

Tack på förhand!
- Nobody

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Kulorna drar åt vänster?

Inlägg av TwinkleDew »

Gör rent pipan. Använda piprensaren som du fick med och sätt lite tyg som du sprutat silikonsprej på i änden med en ögla. För en i pipan medans du snurrar den. Tag sedan en ni torr tygbit, fortsätt tills tygbiten kommer ut torr.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

veduren
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:11 pm

Re: Kulorna drar åt vänster?

Inlägg av veduren »

Det är hoppen som sitter snett...

Nobody
Inlägg: 13
Blev medlem: mån jun 17, 2013 11:49 am

Re: Kulorna drar åt vänster?

Inlägg av Nobody »

Hur ändrar jag hoppen då?

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Kulorna drar åt vänster?

Inlägg av TwinkleDew »

Får gå in i vapnet och plocka ut pipan ur hopuphuset och sätta in den rakt.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

veduren
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:11 pm

Re: Kulorna drar åt vänster?

Inlägg av veduren »

Man kan även vrida pipan lite försiktigt när den sitter i hopphuset. Det behövs ytterst lite för att få kulorna att gå raka igen.

Vad är det för kulor du använder?

Nobody
Inlägg: 13
Blev medlem: mån jun 17, 2013 11:49 am

Re: Kulorna drar åt vänster?

Inlägg av Nobody »

Tack för hjälpen allihopa!
Jag gick in i bössan och fick se att hopp-up skydds saken hade lossnat och innerpipan va vriden åt ett håll!
Vred tillbaka det med instruktioner från en lagkompis och nu skjuter den rakt igen!
Har dock lite problem med hopp-upen, den verkar göra lite som den vill ibland, men jag har kollat i innerpipan och
att hopp-up gummit rör sig som de ska, så det kanske bara är nån form av inbillning?

Kör med .20g kulor, men har fått tipset att använda .25g kulor i mitt vapen vilket jag kommer göra f.r.o.m imorron!

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Kulorna drar åt vänster?

Inlägg av ohman »

Tyngre kulor brukar hjälpa, du kan också kolla så du inte fått silikonspray eller annat på hop up-gummit (det kan göra att kulorna åker lite olika), om det är fallet så går det att antingen torka bort, eller helt enkelt köra på tills det skjutits bort :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Kulorna drar åt vänster?

Inlägg av Nielsen »

Grundregel är att byta till nytt gummi direkt på en kinabössa. Original som medföljer är 9/10 fall inget att ha. Det är det första jag gör när jag skaffat en kinaklon.
Guarder, TM, Element gör bra gummin tycker jag. Bara att testa sig fram, resultaten är väldigt ofta individuella :P
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: Kulorna drar åt vänster?

Inlägg av Oiric »

TwinkleDew skrev:Gör rent pipan. Använda piprensaren som du fick med och sätt lite tyg som du sprutat silikonsprej på i änden med en ögla. För en i pipan medans du snurrar den. Tag sedan en ni torr tygbit, fortsätt tills tygbiten kommer ut torr.

Använd INTE silikonspray för att rengöra pipan! Dränk istället tygbiten med T-röd eller liknande. Silikonspray/olja sitter kvar i innerpipan även efter man torkat rent och då kommer det att fastna mer smuts i pipan vilket enbart kommer leda till att man får rengöra ännu en gång.
Jag använde mig av den tekniken förut, men har nu bytt till T-röd istället och behöver inte rengöra ens nästan lika ofta.

Skriv svar