vapen för vänster

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
GoXi

Re: vapen för vänster

Inlägg av GoXi »

Scar och nya magpul pdr om jag inte minns fel.

Lajjvo

Inlägg av Lajjvo »

L85 är perfekt för vänsterskyttar. Den går nämligen över huvud taget inte använda som vänsterskytt. Därav tvingas du att börja skjuta som en normal person ;)

bamas

Inlägg av bamas »

Som vänster skytt så har jag inom min tid i försvarsmakten fått nöjet att testa lite olika "äkta" vapen.. altså skarpa.. både orginal och vänsteranpassade. Och av min erfarenhet att säga så föredrar jag högervapen.

Kan tyckas konstigt men jag har iaf kommit framm till det. Nästan alla går mycket bra att använda som vänsterskytt

Det enda egentliga problemet är utkastaren på vissa modeller då man lätt kan bränna sig på tommhylsorna somflyger och far.. men detta slipper man ju som airsoftare... så summa sumarum så funkar det mesta som vänsterskytt... ett tips är åxå att lära sig skjuta med en båda sidor.. hjälper dig lösa uppgiften... och slitligen om jag skall tipsa om ett specifikt vapen så skulle jag säga ak5 cesar . Slut

dariantel

Inlägg av dariantel »

ooo det finns alltså fler.
jag är själv en variant av dubbelhänt, har medfört vissa problem inom airsoft då jag med givär håller som vänsterskytt men pistol håller som högerskytt. det medför att jag vill ha både pistol och magasin på höger sida i västen. blir snabbt trångt där haha.

jag kör dock G36, P90 eller Masada och de fungerar finfint för vänsterhänta.
jag prövade lite med L85 men som tidigare skrivit här så är det totalt värdelöst för vänsterhänta :P iaf om man behöver vara snabb.

Skriv svar