STI Duty 1 1911

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
JSkrill

STI Duty 1 1911

Inlägg av JSkrill »

Sådär ja, min första Co2 pistol är inköpt, faktumet är det att detta är min första pistol tillochmed.

Då kommer vi till min lilla fråga, ivrig som jag var har jag nu dragit tillbaka hammaren och söker nu frenetiskt efter ett sätt att få den att slå tillbaka, går detta utan gas eller måste det göras genom skjutning?

Tack på förhand!

Dj_komodo

Re: STI Duty 1 1911

Inlägg av Dj_komodo »

Va händer om du håller i hammaren med tummen medan du håller in avtryckaren och försiktigt drar tillbaks hammaren till ursprungliga läget? Alltså inte trycka tillbaks den utan försiktigt "följa" den med tummen...

JSkrill

Inlägg av JSkrill »

Dj_komodo skrev:Va händer om du håller i hammaren med tummen medan du håller in avtryckaren och försiktigt drar tillbaks hammaren till ursprungliga läget? Alltså inte trycka tillbaks den utan försiktigt "följa" den med tummen...
Hammaren följer ej med tillbaka till dess ursprungliga läge, den sitter i "mittenläget" där den sedan kan dras ned ytterligare en halv centimeter. Dock så går den som sagt fortfarande inte att få tillbaka till ursprungsläget.

Titan

Inlägg av Titan »

Släpp ut magget och tryck av?
Då har du kula i loppet och slackad hane.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

Co2 hylsan sitter i kolven och inte i magasinet på det vapnet har jag för mig...

Skriv svar