Köpa ett gas drivet gevär!
Köpa ett gas drivet gevär!
hej
har blivit grymt sugen på att köpa mig ett gas drivet gevär med GBB
Är ruggigt sugen på ett WE Tech L85A2 (brittiska armens standard gevär SA 80)
vad finns det för nackdelar med ett Gas drivet gevär? vad ska man tänka på?
Vore tacksam för alla tips och råd jag kan få. är nybörjare med airsoft och har ett eldrivet gevär och en glock 18 med GBB
Finns det L85A2 gevär med el och blow back?
tack på förhand
mvh
kawabunga
har blivit grymt sugen på att köpa mig ett gas drivet gevär med GBB
Är ruggigt sugen på ett WE Tech L85A2 (brittiska armens standard gevär SA 80)
vad finns det för nackdelar med ett Gas drivet gevär? vad ska man tänka på?
Vore tacksam för alla tips och råd jag kan få. är nybörjare med airsoft och har ett eldrivet gevär och en glock 18 med GBB
Finns det L85A2 gevär med el och blow back?
tack på förhand
mvh
kawabunga
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
-
Re: Köpa ett gas drivet gevär!
-Alla gasvapen kräver bra mycket mer underhåll än el-diton.
-Går dåligt på hösten och våren, funkar inte alls på vintern
-Dyrare magasin med mindre kapacitet
+Mycket roligare att skjuta
+Dödscoola
Tycker personligen att GBBR inte är värt mödan i slutändan. Möjligt att jag skulle ha en annan uppfattning om jag spelade på inomhusbanor, där man inte har samma problem med temperaturen.
-Går dåligt på hösten och våren, funkar inte alls på vintern
-Dyrare magasin med mindre kapacitet
+Mycket roligare att skjuta
+Dödscoola

Tycker personligen att GBBR inte är värt mödan i slutändan. Möjligt att jag skulle ha en annan uppfattning om jag spelade på inomhusbanor, där man inte har samma problem med temperaturen.
I am Russia. Very cute and sex.
-
mm tyvär så har du rätt oscar
MEN detta gäller inte alla gbb bössor .
många co2 gas bössor pallar vintern dock så rekomenderas bara att skjuta semi.
Har man nån typ av värme mot maggen på vintern så funkar dom också bra sen är det beroende på utgångshastiget.
kör man en Gbb bössa som har omoddad bolt som färdas hela vägen och hög utgångshastighet så kommer du nog inte ens kunna spela på fina vårdagarna..
dock har du en bössa som chronar 90-110 och bolten inte behöver färdas hela vägen så kommer du mycket längre på sen oftast så är SMG's redan perfekta.
jag har kört en KWA mp7 i vintras utan några som hellst problem.
testade även en mp9 men den är mer kräsen tyvär.

MEN detta gäller inte alla gbb bössor .
många co2 gas bössor pallar vintern dock så rekomenderas bara att skjuta semi.
Har man nån typ av värme mot maggen på vintern så funkar dom också bra sen är det beroende på utgångshastiget.
kör man en Gbb bössa som har omoddad bolt som färdas hela vägen och hög utgångshastighet så kommer du nog inte ens kunna spela på fina vårdagarna..
dock har du en bössa som chronar 90-110 och bolten inte behöver färdas hela vägen så kommer du mycket längre på sen oftast så är SMG's redan perfekta.
jag har kört en KWA mp7 i vintras utan några som hellst problem.
testade även en mp9 men den är mer kräsen tyvär.

Håller med föregående talare, jag har ägt totalt 3 gbbr rifles av vilka jag har 2 kvar båda på we systemet ( we hk416 och we scar -l) efter uppgradering går hkn fint på både co2 och gas så är en året runt bössa, scaren köptes färdig uppgraderad , för mig är det känslan och ljudet som är viktigt och att inom we så använder flertalet bössor samma magasin , för mig spelar det ingen roll att jag bara kör semi, det är ändå egentligen mer trovärdigt än att spraya med aeg, iofs har jag även sådana mest i de fall där bössorna inte finns som gbb/är snordyra, skall tilläggas att jag kanske har mindre problem då jag mestadels spelar i skåneland även om det var ganska kallt vid ett par spel i vintras där jag använde gbb, polaren kör med hemmabyggd värmare på sin g39a under vintern, dock skulle jag rekommendera att man gör som jag och börjar med gbb först efter att man har iaf minst en stabil aeg så man har något att spela med ifall kladd uppstår, sen kan jag säga att jag personligen haft en del aegs med väldigt mycket problem så gasbössorna rentav är mycket lättare att ha att göra med då den kontinuerliga vården mest handlar om att smörja bössan.
El blowback l85 vet jag dessvärre ingenting om eftersom jag personligen hade köpt WEs gbb l85 istället :p
El blowback l85 vet jag dessvärre ingenting om eftersom jag personligen hade köpt WEs gbb l85 istället :p
What happens when you play a country song backwards?
Your dog comes back to life, your truck gets fixed, your girlfriend comes back to you!
Your dog comes back to life, your truck gets fixed, your girlfriend comes back to you!
Hej
Är du nöjd med din L85A2 WE. Tycker att det geväret är lite coolt och är ju brittiskt ha ha
Vart kan man köpa dessa till bra priset?
Med vänlig hälsning,
Kawabunga
Är du nöjd med din L85A2 WE. Tycker att det geväret är lite coolt och är ju brittiskt ha ha
Vart kan man köpa dessa till bra priset?
Med vänlig hälsning,
Kawabunga
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
Just den bössan har jag inte, var nog lite otydlig, jag har bössor av samma tillverkare som har det mesta gensamt så länge vi snackar open bolt, iom att bössan kan köras på både gas och co2 så kan den bli svår att få in i landet pga lagen, men d-gear brukar ha den , annars kan han säkert ta hem den, magasinen är lättare då det som sagt är samma magg till mina 2 we bössor som till l85an och m4an samt PDWn från we, och magasinen finns ibland här på köp o sälj annars kostar de en 350-450 kr nya cirka beroende på om du skall ha gas eller co2 , tänk dock på att om du vill köra co2 krävs dyra uppgraderingar för att bössan skall hålla om man köper grund varianten, isåfall är det bättre att köpa en ra-tech variant på bössan, ser likadan ut men. Har alla delarna inbyggda redan, en ra tech kittad bössa kostar en 5-6 tusen, ej helt säker på just l85an, grundvarianten 3-4 tusen ny
Med vänlig hälsning, erik
Med vänlig hälsning, erik
Tack för dina svar Erik! Vad tror du om denna bössa för en nybörjare som jag
http://www.airsoftbutiken.se/mobile/pro ... rifle--tan
Vad tror du jag måste uppgradera eller dylikt på detta vapen??
Med vänlig hälsning,
Christofer
http://www.airsoftbutiken.se/mobile/pro ... rifle--tan
Vad tror du jag måste uppgradera eller dylikt på detta vapen??
Med vänlig hälsning,
Christofer
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
av faktan och bilden att döma tror jag detta är en basutgåva, dvs vill du köra med gas är allt du behöver förutom bössan, gas , och 3-4 magasn skulle ja rekommendera då det är 32 skottsmagasin, extra behöver du köpa ett NPAS kit för open bolt, kostar cirka 199-249 kr på webshops ja kollat på ... vad jag vet har airsoftbutiken (köpte mitt egna därifrån,) även d-gear har då jag brukar köpa från dom. detta köper du för att kunna ändra utgångshastighet väldigt simpelt med en insektsnyckleliknande sak. då kan du få bössan att både chrona cqb och semisniper hastighet samt vanligt ute trimm, det är helt enkelt en ventil som man passar in i bössan, guider på hur man installerar den i just denna bössan finns troligtvis på nätet, gjorde så med min bössa när jag och polaren installerade npas i den. skall du köra co2 blir listan snabbt lång och dyr, men om du börjar med gas är npaset det enda extra du behöver bortsett från bössan och magasinen samt gas.
Mvh Erik
Mvh Erik
Hej!
Det låter ju kanon men är det mycket vapen vård med ett GBBR? Måste man plocka i sär hela geväret efter varje spel?
Låter ju grymt att kunna spela med ett AEG och ett GBBR!
Mvh
Christofer
Det låter ju kanon men är det mycket vapen vård med ett GBBR? Måste man plocka i sär hela geväret efter varje spel?
Låter ju grymt att kunna spela med ett AEG och ett GBBR!
Mvh
Christofer
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
Måste måste man väl inte efter varje spel även om det kan vara bra , gör det själv mest efter en 2-3 spel, lämmnar dock alltid gasmaggen med lite gas i, det förebygger läckage och smörjmedlet i gasen håller o ringarnas gummi fräschare längre, smörja magasinen tar inte mer än någon minut max, bara att smörja ventilerna