WE Glock 17 vs TM Glock 17

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Bay Cat

WE Glock 17 vs TM Glock 17

Inlägg av Bay Cat »

Är lite kluven mellan om man i framtiden skulle skaffa sig en Glock pistol igen om det är värt att köpa TM och lägga de där extra pengarna eller gå på den lite billigare WE som kommer som standard i hel metall. WE är vad jag har förstått en kopia på TM och reservdelar/uppgraderingar passar rakt av på båda varianterna.

När jag har läst på nätet så har vissa skrivit att WE saknar den där extra kvalitetskontrollen vilket gör att de är billigare men å andra sidan så äger jag en WE M9 Co2 som jag är väldigt nöjd med idag. TM brukar ju ha lite "om du aldrig öppnar den så funkar den för evigt" och det är ju trevligt.

Så, ni som har testat båda världarna får gärna skriva era erfarenheter :)

Lazt

Re: WE Glock 17 vs TM Glock 17

Inlägg av Lazt »

Jag har en WE 18c och en TM 18c och skillnaden är väl att min TM går bättre (men det är fixat med bättre gummi) och att WE har bättre kick då den har metallkit. annars känns de samma lika tycker jag. Bägge är pålitliga, WE spottar mer gas på FA men det är ju inget du kommer ha på en 17 så. WE har ju även gen4 frame (på 17 också tror jag?) och den gillar jag skarpt!

Sen så känns det spontant som en TM vet man lirar, en WE kan vara citron.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Genocide

Inlägg av Genocide »

we har haft nått enstaka måndagsex. Går att lösa om man tar via svensk åf. Då får du 6 mån garanti.

TM funkar läääänge. sålänge du inte pillar i den.

WE är för övrigt tjockare än andra märken och får inte alltid plats i hölster. Värt att tänka på.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

Ja den sistnämnda är ju viktig så då lutar det mer åt TM av den anledningen också.
Om man vill få till metallmantel med korrekta märkningar, vad väljer man då?

Myt4z

Re: Sv: WE Glock 17 vs TM Glock 17

Inlägg av Myt4z »

Jag har en Tm samt we glock 18.Mellan dessa är det inte mkt som är kompatibelt i form av reservdelar osv. inte mkt som är till tm har funkat rakt av i we och vissa saker funkar inte alls. WE har, somtidigare nämnts en bredare mantel och även de delar där manteln går blir då bredare. Så manteln jag tänkte slänga på min we som är tm kompatibel funkade ej. Nozzlarna och delar i eldväljaren diffar oxå mellan dessa tillverkare på 18, modellen.

Kan ge dig mer genomgående saker via pm om du vill.

Tycker def det är värt lägga extra på TM och slänga på lite godis på den ist för de plastiga originaldelarna. Jag fick dessutom ett måndagsex av min WE , vilket förstärker min syn av att TMs modell är så mkt bättre.

Genocide

Inlägg av Genocide »

En metallmatel kostar ca 50-130 dollar från HK. Allt från Guarder till PGC.
Så behåller du allt original på en TM picka utom mantel, rekyl och hammarfjäder så har du en fin fin pistol!
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

Okej! Tack för svar!

Myt4z

Re: Sv: WE Glock 17 vs TM Glock 17

Inlägg av Myt4z »

Jag bytte mantel till en från shooters design och använder en lite kraftigare rekylfjäder än original. det har funkat fint nu ett par månader.

Skriv svar