WE Glock 18 C

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Myt4z

WE Glock 18 C

Inlägg av Myt4z »

Fick hem min WE Glock 18C idag.

Har inte hunnit provskjuta den ännu mer än kollat att den fungerar, men har hittills lite blandade känslor.

Gillar skarpt utseendet, men upplever som att ytterpipan vobblar ngt enormt. Är det ngt ni andra också upplever?
En annan tråkig sak är att färgen på metalldelarna verkar skavas av otroligt enkelt. Som området där hylsorna kastas ut på RS pistolen, samt att manteln efter endast 4-5 hölstringar i ett tightare Serpa hölster tappar färg i kanterna.

Visst, den bör se härligt sliten ut fort, men är rädd det kommer se konstigt ut om färg åker av allt för lätt på alla möjliga ställen.

Ska dra en recension inom kort på pistolen och posta här.

Iaf, nu till själva frågeställningen.
Upplever ni andra också stort vobbel på ytterpipan?

Om jag ska byta ytterpipa och eventuellt mantel, är det WE och TM delar som är kompatibla då?
Andra moddar som kan vara bra att genomföra för livslängden samt prestandan?

Ni andra som har denna pistol och hunnit spela/skjuta med den får gärna komma med feedback här. Jag kommer spela med den först på söndag.

Tack på förhand!

Omegamortis

Re: WE Glock 18 C

Inlägg av Omegamortis »

Hej!

Jag upplever samma grejer som dig, det där med pipan och färgavlagringen, vilket är lite störande.

Och för att svara på din fråga: WE och TM-delar skall vara kompatibla.

Feedback på vapnet; Mycket härlig rekyl, det sparkar till ordentligt. Dock så kommer det ut en del gas längst bak från pistolen, vilket gör att om man skjuter automat, så kommer handen bli lite småkall. Men vem bryr sig om det? :P

Jag skulle dock införskaffa mig en prec. pipa snarast, då jag upplever att om jag siktar på en gren ca 10 meter bort, så går ena kulan åt vänster, och den andra åt höger. Men det kan lika gärna vara jag som är darrhänt?

Welle

Inlägg av Welle »

WE är snyggare men inte lika bra som ksc/kwa prestanda mässigt. ska även strula mer än ksc.
Lite finare, lite bättre

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Gällande införskaffa prec pipa. Är det en bra ide när den gör auto , även om man kanske inte använder auto läget så ofta?
Är det på auto eller semi du känner att prec är dålig? Hört att den har lite svagare prec på auto läget, vilket känns rätt naturligt.

Welle; Har du några förslag på vad jag kan byta ut för att få min WE mer stabil? Jag funderar byta mantel och ytterpipa, ev innerpipa också och rekylfjäder.
Men har som sagt inte testat pistolen utomhus ännu, så får se hur den går först innan jag bestämmer mig för vad jag ska byta ut på den.
Håller med om att den ser riktigt snygg ut. Men att färgen åker av så otroligt lätt är fkt ett rejält minus. Jag gillar när sakerna ser lite slitna ut, men blir löjligt när den redan ser mer sliten ut efter ett par hölstringar än min KJW Hi capa som varit med i spel i ca 2 år.

Är det några spec strul som är vanliga med WE varianten eller är det bara rent generellt strul?

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Bra idé? Ptja, det tror jag allt. Det var på semi som jag upplevde att precisionen var usel, auto har jag inte testat precisionen på, men den lär ju inte vara den bästa.

Ra-tech har släppt en video på youtube där de visar REAPS "systemet" Alltså en prec. pipa plus ett gummi från "A+"

Video

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Såg helt klart intressant ut. Kollar på RAtechs sida, men verkar som att de inte har en sök funktion =/

Prec på semi måste ju ändå vara bra för att det ska gå att spela med, så får undersöka hur min presterar imorgon.

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Hopupgummit finns nog att köpa på WGCshop eller ehobbyasia.

Ja, man tycker ju det, men det kanske bara var min som inte hade den bästa precsionen, eller så är jag darrhänt :P

Edit: Hopupgummit: A+ hopupgummi

Welle

Inlägg av Welle »

Att den har metallmantel medför att den per automatik blir "slöare"
svårt att säga vad man ska göra åt vobblet, Man kanske ska testa TM orginalytterpipa tillsammans med WE manteln.
Kanske testa att byta gasroute packningen så tätningen mellan mag och nozzle blir bättre så den inte "läcker" gas
Lite finare, lite bättre

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Var ute på skeppartorp idag och prövade pistolen.

Hopupen var riktigt usel, och vid 30 meter dyker skotten rejält. Prövade fippla runt med hoppen, och det var i princip ingen skillnad från att den var nollad till att den var max. Väldigt märkligt, någon annan som känner igen detta?

Den var ändå rolig att skjuta med, men presterade inte sådär jätte bra. Auto funkade utan problem, dock med ännu sämre prec. Snabbheten på den tycker jag def inte det är ngt fel på iaf.

Blir att kolla nytt hop gummi och ny innerpipa. Ev lite starkare rekylfjäder så den blir än mer pigg, och ev en annan ytterpipa.

Edit;
Nu är de där gummit beställt, samt en PDI 6.01 pipa. Ska se om det kan börja få fason på åbäket:) Återkommer när jag testat det.

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Nu har nytt gummi samt PDI 6.01 pipan monterats.

Ngt som är oroande med Hopup husets konstruktion, är att det ser ut som att även när man ställer hoppen på MAX, så ser det ut som att den är obefintlig, eller näst intill iaf. Ngn mer som upplever detta på sin pistol?
Jag har dock inte gått ut ännu och testat hur den skjuter. Har endast chronat den, och då är jag osäker om det är med nollställd hop eller inte.

Iaf, det jag märkte var att den snittar ca 11 ms högre med nya delarna. Den har alltså ökat från ca 79 med .25 kulor och Ultra air, till nästan exakt 90. Men jag får återkomma gällande precisionen.

Skriv svar