KJW M1911

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Wasteland
Inlägg: 4
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:29 pm

KJW M1911

Inlägg av Wasteland »

Är det någon som har koll på om KJW och Marui har samma mått på sina barrel bushings? Min har rymt under ett spel och behöver därför ersättas, vore bra att veta vad man har för möjligheter.

Jag vet att KSC's inte passar, i vart fall inte deras äldre, men jag tycker mig ha läst att KJW ska vara en klon på TM.
Wasteland - The constant Frilansare

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: KJW M1911

Inlägg av NonEx »

50/50 chans faktist. Troligtvis passar en TM med mindre mod men om den är mindre i dimension får du lös fitt. Men ja KJW är _baserat_ på TM pistoler, inte en 1:1 klon dock pga. metaldelar och lite små justeringar etc. Men det mesta är kross-kompatibelt.

Du kan beställa en ny ifrån KJW direkt. Gå in på deras sida http://www.kjwworks.com.tw och slå över till English (uppe till höger), gå sen till Contact, fyll i dina uppgifter och skriv att du vill ha en part quote på PART # for 1911 full metal pistol (black) och se till att din adress etc. är med. Du kan betala med PayPal och har delen inom 10 dagar cirka. Hur trevliga som helst.

Wasteland
Inlägg: 4
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:29 pm

Re: KJW M1911

Inlägg av Wasteland »

Smidigt värre, bra att ha i åtanke om den inte är kompatibel med TM. Om det däremot fungerar så öppnas en värld av möjligheter när man har fler olika modeller att välja på.
Wasteland - The constant Frilansare

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: KJW M1911

Inlägg av NonEx »

Kanske värt o prova med en TM eftermarknadsdel då, dom kostar ju inte vansinigt mycket och troligen får du den på plats.

Skriv svar