Tjena!
Är i farten med att köpa pistol då jag saknar att kunna dra fram ett litet sidovapen och panga med!
Har alltid tyckt att glock är en fin liten makapär och ägde förut en KWA Glock 18 (?)(Selectorswitch som lossnade pga sprint) och tror nog jag ska köpa mig en ny.
Nu är problemet att jag vet fasen inte vilken modell eller tillverkare jag ska satsa på, då jag har ingen aning om vilket företag som tillverkar pistoler av bäst kvalité. Har en polare som äger 2 st KWA Glocks samt en annan som äger en WE, och WEn ligger väl bäst i handen, men pistolen skjuter tydligen ur sig en sjuhelvetes massa gas genom manteln ner mot handen, vilket har orsakat köldskador, medan KWAns största problem är den där elaka sprinten (och dyra magasin(?)).
Så, låt tipsen regna!
Glock - Vilken modell och tillverkare har bäst kvalité?
Glock - Vilken modell och tillverkare har bäst kvalité?
ALLMÄNT ANTI ALLT AUTO ÖVER 130 M/S
FEAR, A07 'Viking'
FEAR, A07 'Viking'
Re: Glock - Vilken modell och tillverkare har bäst kvalité?
Jag bryr mig inte så mycket om safariland hölster hit eller dit och är heller inte intresserad av CQB/Quick draw hölster utan kommer antagligen modifiera ett eget hölster med lite nål å tråd.
ALLMÄNT ANTI ALLT AUTO ÖVER 130 M/S
FEAR, A07 'Viking'
FEAR, A07 'Viking'
Jag har en WE Glock 18 och en TM Glock 18. TM är överlägsen och kan inte annat än rekommendera den. Lite trist att den original är plastig. Men finns ÅF i Sverige som ordnar dom med metallmantel åt dig om du är ute efter sådant. Annars kan du ju alltid slänga på en mantel själv.
Håller med om att kölden som kommer ur WEn är lite obehaglig, men då jag kör i handskar känns det inte, dock vid test inomhus så har det varit en otrevlig överraskning. Glömmer det varje gång.
TM pickan hostar inte upp så mkt baktill iaf. Tycker TMs original frame funkar fint, jämfört med WEs som jag inte tycker är lika snygg eller har lika skön passform. Men antar att det är en smaksak. Dock har jag införskaffat Guarders frame och den är snäppet vassare än TMs original frame, enligt mitt tycke.
Håller med om att kölden som kommer ur WEn är lite obehaglig, men då jag kör i handskar känns det inte, dock vid test inomhus så har det varit en otrevlig överraskning. Glömmer det varje gång.
TM pickan hostar inte upp så mkt baktill iaf. Tycker TMs original frame funkar fint, jämfört med WEs som jag inte tycker är lika snygg eller har lika skön passform. Men antar att det är en smaksak. Dock har jag införskaffat Guarders frame och den är snäppet vassare än TMs original frame, enligt mitt tycke.
Min affärsredovisning:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
Har en we glock 17 som jag är super nöjd med...... Lite pill hit och pill dit så går den riktigt bra. Har oxå nyss fått reda på att malmö airsoft säljer we glock 17 som dom har fixat till lite. vett inte om dom ligger ute på hemsidan men jag vet att där är folk som har bokat redan.
Jag hade sattsat på en sådan för dom går riktigt bra.
Jag hade sattsat på en sådan för dom går riktigt bra.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est
Futurum nobis est
Tokyo marui! (otippat när det kommer från mig huh?) nää men skämt å sido. TM slår det mesta på marknaden på fingrarna vad gäller kvalitet och prestanda. Vill du öka kvaliten för att tåla mer gas tryck än green gas så smacka på en metal mantel och starkare rekyl fjäder så är du home safe.
Jag håller också med Mytaz om just guarders lower. Den verkar vara nylon förstärkt och känns mycket mer gedigen. Tyngre, hårdare och sträv i finnishen. riktigt nice måste jag säga med tanke på att det är ett budget märke. Klart bättre än orginalt.
Jag håller också med Mytaz om just guarders lower. Den verkar vara nylon förstärkt och känns mycket mer gedigen. Tyngre, hårdare och sträv i finnishen. riktigt nice måste jag säga med tanke på att det är ett budget märke. Klart bättre än orginalt.
jag kör med WE 18C gen 4 och visst den spotar mycket gas vid full auto men personlig känner inte jag av något (om jag inte tömmer ett 50 magg från full till tomt då)
har även ett a+ hop-up gummi i den med en minimalt moddad ställare till hop-up så den får nästintill lika rakt å långt som min kwa mp9 (om man kör singel)
min förra g18 var kwa den fungerade skit bra tills sprinten till eldväljaren hoppa ur samt att på kwa g18 måste man mantla om pickan om du vill gå från singel till auto eller tvärt om vilket jag personligen tyckte var extremt störande. dock spotar den inte alls så mycket gas som WE gör.
TM har jag aldrig haft nöjet att få prova men alla som jag pratat med säger att om mna skall bygga en t.ex. race picka av en glock skall man ha TM.
personligen skall du bara ha den som ett rent cqb å inte modda så föredrar jag WE då den är billigare och enligt mig rungerar väldigt stabilt orginal.
skall du bygga på glocken så skulle jag nog skaffa en TM för delarnas skull.
har även ett a+ hop-up gummi i den med en minimalt moddad ställare till hop-up så den får nästintill lika rakt å långt som min kwa mp9 (om man kör singel)
min förra g18 var kwa den fungerade skit bra tills sprinten till eldväljaren hoppa ur samt att på kwa g18 måste man mantla om pickan om du vill gå från singel till auto eller tvärt om vilket jag personligen tyckte var extremt störande. dock spotar den inte alls så mycket gas som WE gör.
TM har jag aldrig haft nöjet att få prova men alla som jag pratat med säger att om mna skall bygga en t.ex. race picka av en glock skall man ha TM.
personligen skall du bara ha den som ett rent cqb å inte modda så föredrar jag WE då den är billigare och enligt mig rungerar väldigt stabilt orginal.
skall du bygga på glocken så skulle jag nog skaffa en TM för delarnas skull.