USMC M1911?
USMC M1911?
Tja,
Har varit förälskad i M1911 rätt länge. Eftersom jag går inom en USMC riktning så är det en besvikelse att de inte verkar använda dom, utan M9or. Dock läste jag nyss att USMC nu köpt in över 12,000 st M1911or: http://www.foxnews.com/us/2012/07/28/ma ... r-pistols/
Så frågan är... Är det värt att införskaffa sig en M1911 nu när den verkar delas ut?
Har varit förälskad i M1911 rätt länge. Eftersom jag går inom en USMC riktning så är det en besvikelse att de inte verkar använda dom, utan M9or. Dock läste jag nyss att USMC nu köpt in över 12,000 st M1911or: http://www.foxnews.com/us/2012/07/28/ma ... r-pistols/
Så frågan är... Är det värt att införskaffa sig en M1911 nu när den verkar delas ut?
Senast redigerad av 1 Gnasty, redigerad totalt 0 gånger.
Re: USMC M1911?
Det är alltid värt att ha en 1911 i arsenalen 

Ja annars har ju vissa (ej grunts vilket du är inne på) meu
vilken bygger på 1911an (fast sexyfied)

CTR EP3 Championship White, nuff said
MEU såg jädrigt fin ut
Men som sagt, behöver något som grunts använder 

Tycker det är stenhårt att du kör grunt! Och enligt det du länkat tycks det vara grönt ljus för dig! , stog iof inget vilka som lägger händerna på de som kommer ut
.. Utrymme för egen tolkning

Artikeln är aningen missvisande, Colt M1911 kommer att ersätta samtliga M45 MEU(SOC) -pistoler inom olika elitförband inom USMC, dvs. Force Recon, MSOB mfl.
Den kommer inte att tas i bruk bland vanliga grunts utan enbart inom specifika förband.
Den kommer inte att tas i bruk bland vanliga grunts utan enbart inom specifika förband.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.
Well
ännu bättre nyhet! *greedy* mer pistol åt mig
)

Aww, vilken finne du är Finnen...
Tack för upplysningen dock!
Får se hur det blir med det då. Ska inte köpa en än på ett tag i alla fall

Får se hur det blir med det då. Ska inte köpa en än på ett tag i alla fall

inte för att vara "that guy" men vanliga USMC grunts får väll inte ut pistoler överhuvudtaget?
We strike from the shadows.
Jag är 12år, jag lovar.
Jag är 12år, jag lovar.
Gnasty:
Vad kan man göra, är liksom i blodet
Rhino:
Nej, det är inte vanligt att dom får ut M9:an, men det finns undantag. Gruppbefäl brukar ibland rekvirera en och den används även av mp, förare, corpsmen, logistikspersonal mfl. som inte alltid/alla situationer har behov av en karbin.
Därtill är den den huvudsakliga tjänstevapnet för överste och uppåt.
Vad kan man göra, är liksom i blodet

Rhino:
Nej, det är inte vanligt att dom får ut M9:an, men det finns undantag. Gruppbefäl brukar ibland rekvirera en och den används även av mp, förare, corpsmen, logistikspersonal mfl. som inte alltid/alla situationer har behov av en karbin.
Därtill är den den huvudsakliga tjänstevapnet för överste och uppåt.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.