Browning Hi Power

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Ocke95
Inlägg: 6
Blev medlem: sön nov 25, 2018 7:57 pm

Browning Hi Power

Inlägg av Ocke95 »

Funderade på att välja en Browning Hi Power som första sidearm. Har inte hittat många, men den vanligaste är WE, och om jag förstått det rätt är den gasdriven.

Är den bra? Stryktålig? Värd pengarna?

Och, finns det något man ska tänka på när det gäller gasdrivna pistoler?

Ber om ursäkt för dumma frågor, men det blir lätt så när man är ny. Tycker admin att den här tråden hör hemma i annat forum så får ni mer än gärna flytta på den.

alexoyeah
Inlägg: 49
Blev medlem: ons apr 15, 2015 6:35 pm

Re: Browning Hi Power

Inlägg av alexoyeah »

Ah vilket sammanträffande, jag köpte en bara för en månad sen!¨

Först och främst rekommenderar jag dig att bli lite bättre på att googla och söka i forumet. Men här är en bra länk för gasvapen: http://www.rodastjarnan.com/GBBunderhall

Jag tycker min hipower är ungefär vad man kan förvänta sig av en pistol i den prisklassen. Den klarar nog några smällar men jag skulle inte handha den som min KJW p226 eller min kwc 1911. Dvs, inte den tuffaste men den kommer inte gå sönder i första taget. Jag har hört lite dåliga saker om WE så ha det i åtanke.

Värd pengarna? Om du verkligen vill ha en hipower så finns det inte många andra alternativ som är lika tillgängliga tyvärr.
not one step back

Ocke95
Inlägg: 6
Blev medlem: sön nov 25, 2018 7:57 pm

Re: Browning Hi Power

Inlägg av Ocke95 »

alexoyeah skrev:
sön dec 02, 2018 10:32 am
Först och främst rekommenderar jag dig att bli lite bättre på att googla och söka i forumet. Men här är en bra länk för gasvapen: http://www.rodastjarnan.com/GBBunderhall
Ber om ursäkt för det. Jag har gjort några få sökningar här på forumet redan, men har kanske inte varit specifik nog. Men tack för länken!
alexoyeah skrev:
sön dec 02, 2018 10:32 am
Jag tycker min hipower är ungefär vad man kan förvänta sig av en pistol i den prisklassen. Den klarar nog några smällar men jag skulle inte handha den som min KJW p226 eller min kwc 1911. Dvs, inte den tuffaste men den kommer inte gå sönder i första taget. Jag har hört lite dåliga saker om WE så ha det i åtanke.
Ska ha det i åtanke, tack. Bra att veta. Jag kommer ju självklart försöka vara försiktig med den, men det är väl kanske bara möjligt to a certain point.
alexoyeah skrev:
sön dec 02, 2018 10:32 am
Värd pengarna? Om du verkligen vill ha en hipower så finns det inte många andra alternativ som är lika tillgängliga tyvärr.
Med tanke på att jag inte hittat några pistoler som använts av min "inspirationskälla" eller vad jag ska kalla det så kollade jag motståndarna, och då var Hi Powern den enda jag hittade som airsoft.

alexoyeah
Inlägg: 49
Blev medlem: ons apr 15, 2015 6:35 pm

Re: Browning Hi Power

Inlägg av alexoyeah »

Den ÄR ju billig så jag tycker den är i rätt prisklass.
not one step back

Skriv svar