Vilka märken ska man välja nuförtiden?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
WeekEndWarrior
Inlägg: 18
Blev medlem: sön aug 05, 2018 4:28 pm

Vilka märken ska man välja nuförtiden?

Inlägg av WeekEndWarrior »

I min erfarenhet är airsoftvapen lite gjorda av papier maché. Man måste behandla dem väldigt väl och inte titta på dem fel för att dem inte ska gå sönder.

Vilka märken ska man välja om man är spelare och inte meckare. Dem ska skjuta ok också

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vilka märken ska man välja nuförtiden?

Inlägg av ohman »

Det är lite olika beroende på vilken slags bössa du vill ha. Olika tillverkare är olika bra på olika modeller.

JG är bra på G36or t ex (Ares/Umarex/S&T/Specna och CA gör snyggare, men dyrare).

Så, vilken budget, och vilken typ av bössa vill du ha?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: Vilka märken ska man välja nuförtiden?

Inlägg av slimz »

Valfri lct bössa. Riktigt fina kroppar i stål.
Tokyo marui bössor är också riktigt fina internt fyllda med japansk pixidust men deras kroppar är inte lika bra.

Det beror dock på din budget då båda dessa märken är av en högre prisklass än dem flesta, annars vid en tightare budget så är cyma riktigt grymma sålänge du inte pillar isär dem.

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Vilka märken ska man välja nuförtiden?

Inlägg av perlenbacher »

ASG LMT defender M4, proline serien är riktigt sjyst. Rekommenderas starkt om du vill ha M4 AEG.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vilka märken ska man välja nuförtiden?

Inlägg av ohman »

Eller söker du specifikt efter en gaspistol (det är den kategorin du ligger i).

Gas är väl inte det bästa om man inte gillar att plocka isär grejerna.

Men för pistoler så är KSC/KWA/ASG Glockarna trevliga. Jag fick ta isär och smörja upp min efter tre år, vilket jag tycker är acceptabelt intervall på service, även om man inte gillar att mecka :P

TM/WE om du gillar att byta ut prylar till eftermarknadsdelar.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

WeekEndWarrior
Inlägg: 18
Blev medlem: sön aug 05, 2018 4:28 pm

Re: Vilka märken ska man välja nuförtiden?

Inlägg av WeekEndWarrior »

Jag antar att det är en GBB man ska ha.det är ju tänkt att vara ett sidearm så definitivt inte en springer. Dem lekte man med när man var liten och tyckte dem var astuffa. Man trodde även på fullaste allvar att man var tvungen att göra mantelrörelse mellan varje skott också.

En service på tre år är helt acceptabelt.

Vad har man annars att välja på? Elektriska? Berätta gärna lite om dem och för och nackdelar.

Sen om man benar ut det ännu mera, så green gas eller co2? Vilket är bäst?

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: Vilka märken ska man välja nuförtiden?

Inlägg av slimz »

Såg fel först trodde det gällde gevär.
När det gäller pistoler så är tm mk23 ett tyst monster med minimal service då det är en noneblowback.

WeekEndWarrior
Inlägg: 18
Blev medlem: sön aug 05, 2018 4:28 pm

Re: Vilka märken ska man välja nuförtiden?

Inlägg av WeekEndWarrior »

Haha! Det där gav mig papier maché varning.

Känns ju rent spontant som man vill ha en blowback för realismkänslan

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: Vilka märken ska man välja nuförtiden?

Inlägg av slimz »

Må vara plast kropp och nbb men när man når längre än många gevär med sin pistol som visa andra har haft och spelat med i över 10 år så kan man ej klaga.
Samt extremt enkel pistol att uppgradera samt underhålla. Har haft min i 2 år utan ett ända problem eller behövt byta delar. Endast smörjt dem rörliga delarna med jämna mellanrum som vilken annan gas pistol.

Gbb är klart kul (har även en kjw hicapa 5.1), men den mest driftsäkra pistol jag ägt är fortfarande min nbb mk23.

Så vill man ha en driftsäkerhet gbb så bör du undvika pistoler med auto. Tokyo marui pistoler orörda är ett riktigt bra val ändå i min bok.

WeekEndWarrior
Inlägg: 18
Blev medlem: sön aug 05, 2018 4:28 pm

Re: Vilka märken ska man välja nuförtiden?

Inlägg av WeekEndWarrior »

Det är ju helt klart värt att tänka på.
Men om man når längre med en pistol än ett gävär, borde inte det betyda att den har högre m/s och därmed besegra syftet med ett sidearm?

Skriv svar