Vilka glockhölster passar vilka glocks?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Martin_Gustafsson
Inlägg: 101
Blev medlem: lör maj 26, 2012 2:23 pm

Vilka glockhölster passar vilka glocks?

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Får ingen klarhet i frågan kring glockhölster. Vilka hölster passar till vilka glocks helt enkelt?
Är det så enkelt att det är samma för alla?
Eller på annat vis?
Söker hölster för TM/CYMA AEP som jag tror är motsvarande Glock 18?

Tack på förhand!
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Vilka glockhölster passar vilka glocks?

Inlägg av Erebus »

Som jag förstått det så är dom flesta glock för stora, så för en 17 eller 18 så ska man köpa hölser till en 22.
Det gäller inte Umarex/Elite Force licensierade glocks då dom ska hålla korrekta mått.

Det är så jag förstått det men kan ha fel så någon som är mer insatt får gärna rätta mig.

FabianP
Inlägg: 178
Blev medlem: fre jul 05, 2013 7:29 am

Re: Vilka glockhölster passar vilka glocks?

Inlägg av FabianP »

Min erfarenhet är att TM är för breda för RS hölster. Min ASG/KWA funkar iaf bra i G-code hölster..
Lunar
LosPrimosLocos

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Vilka glockhölster passar vilka glocks?

Inlägg av MODDAN »

Kan bara instämma i det som sagts ovan.
Mina KSC/KWA/ASG, som alla är samma skrot och korn, passar utmärkt i riktiga hölster. Safariland, 5.11, Blackhawk... de sitter som hand i handske.
Marui och WE å andra sidan passar inte alls i riktiga. De är alldeles för breda, så om man vill ha riktiga hölster som passar får man köpa hölster för Glock 22 eller Glock 21. Olika RS varianter passar olika airsoftisar.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Martin_Gustafsson
Inlägg: 101
Blev medlem: lör maj 26, 2012 2:23 pm

Re: Vilka glockhölster passar vilka glocks?

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Köpte denna: https://www.amazon.de/gp/aw/d/B079Z4Z4X ... UTF8&psc=1

Och den passade TM och CYMA Glock AEPs iaf.
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Användarvisningsbild
Opten
Inlägg: 2
Blev medlem: mån jul 24, 2017 5:40 pm

Re: Vilka glockhölster passar vilka glocks?

Inlägg av Opten »

Martin_Gustafsson skrev:
tor jul 05, 2018 12:26 pm
Köpte denna: https://www.amazon.de/gp/aw/d/B079Z4Z4X ... UTF8&psc=1

Och den passade TM och CYMA Glock AEPs iaf.
Varifrån köpte du den? Står på Amazon att de inte skickar till Sverige.
Vad tycker du om hölstret? Skulle man kunna få se en bild på hölstret med pistolen i? :) Är även på jakt efter ett hölster till min AEP & skulle uppskatta några ord om hölstret !

Martin_Gustafsson
Inlägg: 101
Blev medlem: lör maj 26, 2012 2:23 pm

Re: Vilka glockhölster passar vilka glocks?

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Jag köpte den, ehm.. ifrån länken jag skickade? Kanske kan va så att jag köpt via tyska amazon och att du kommer in via britiska eller nåt?

Hölstret känns riktigt najs, bra material, gummi på insidan så den inte rör sig så mycket "innanför bältet", pistolen vobblar inte i det, ja allt e bra, tom priset.

Bilder på när min TM AEP är i hölstret. Samma passform med CYMA.
Bild
Bild
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Rizzla
Inlägg: 16
Blev medlem: ons nov 27, 2013 9:17 pm

Re: Vilka glockhölster passar vilka glocks?

Inlägg av Rizzla »

Hej.
Någon som har erfarenhet av Tm g22 och hölster ?
Jag Har hört att den ny sliden är smalare än på Tm g17

För en Tm g17 kan man välja hölster till en G21.
Testade g21 höster från imi defence på min Tm g22. Tyvärr sitter den för löst i det hölstret.

(Kanske bara någon som har både Tm g17 och 22 som kan svara)

Sugen på ett G-code, kanske bara o köpa ett för 17.
Passar den så är det bra, om inte får jag värma o forma om...

Ibashyougood
Inlägg: 9
Blev medlem: lör jan 20, 2018 3:04 pm

Re: Vilka glockhölster passar vilka glocks?

Inlägg av Ibashyougood »

Har ett 20-tal glock hölster och alla mina g17 g19 Gen 3 passa mer eller mindre felfritt Umarex/VFC/Stark Arms/WE/ men i stort sett ingen gen4 passar utan där är alla för trånga, den riktiga Gen 4 är bredare över manteln och skiljer sig en del från Gen 3 så jag gissar att samma gäller Airsoft replikor. Umarex kommer närmast sanningen med sina modeller till den riktiga men fortfarande en hel del mått (toleranser) som är off. TM för mig har varit 50/50 kankse inte funkar grymt ny men upp och ner några rundor så passar dom bättre och bättre. Finns visa tillverkare som tex 5.11 har formgjutna Thumb safty hölster till Gen4 som jag vet passar. Kydex hälster toppsr min lista när det kommer till att dra snabbt och samridigt kunna göra kullebyttor utan att man blir av med vapen eller mag. Fyi jag gör inte kullebyttor.....
If it aint broken, take it apart!

Skriv svar