Umarex/VFC Glock 17 Gen 4 CO2 GBB bra val?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Umarex/VFC Glock 17 Gen 4 CO2 GBB bra val?

Inlägg av Oerlikon »

Jag har varit sugen på en Glock 17 en tid, jag använder en KWC 1911 Co2 på vintern och en WE Tokarev gbb på sommaren men funderar på att skaffa en modernare pistol utan hammare som ska funka bra året runt, Glocken ska gå i 100 m/s ur lådan och har dessutom korrekta märkningar och dimensioner så att den passar originalhölster. Någon här som har en redan och har erfarenheter av den? Jag har läst och kollat på recensioner och det ser ju bra ut så här långt, men de har ju inte funnits så länge på marknaden än men den är ju byggd för kolsyra så den borde ju hålla bra i längden, dessutom kan man ju köra gasmagasin i den om man vill.

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Umarex/VFC Glock 17 Gen 4 CO2 GBB bra val?

Inlägg av Callahan »

Jag hade köpt en Tokyo Marui alla dar i veckan före den där!
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Salami
СПЕЦНАЗ
Inlägg: 63
Blev medlem: tor maj 24, 2012 7:41 pm

Re: Umarex/VFC Glock 17 Gen 4 CO2 GBB bra val?

Inlägg av Salami »

Jag har en glock 17 gen 4 fast gas . Och är hur nöjd somhälst . Har nu uppgraderat till Maple leaf delar crazy jet pipa hophus och gummi. Skjuter hur bra somhälst och skjuter långt för att vara sidearm .. jag är nöjd....

Ibashyougood
Inlägg: 9
Blev medlem: lör jan 20, 2018 3:04 pm

Re: Umarex/VFC Glock 17 Gen 4 CO2 GBB bra val?

Inlägg av Ibashyougood »

Har både Glock 17 Gen4 Gbb och Co2 varianten och dom är nästintill identiska. Umarex rekomenderar att du inte skall köra co2 magen i gbb varianten men jag har verkligen misshandalat den med mag efter mag efter mag co2 och den håller än! Även om jag inte med blotta ögat kan se det så av tidigare erfarenheter av VFC så brukar dom förstärka med en del stål när dom går från gbb till co2, kan vara allt från hela hammer asemblyn till att det vara är en sprint som blivit förstärkt.
Jag är allt för TM med, men i kallare klimat så har jag lyckas spräcka en del mantlar och speciellt på co2 jag vet inte hur många Glockar jag har nu men enligt mig världens bästa hand eldvapen. Jag brukar förespråka Stark Arms, mer eller mindre en VFC med massa stål delar original men dom kör inte längre med Glock logor! Alla märken har sina brister men VFC har imponerat på mig många gånger samtidigt som dom är experter på att göra fel och i stället för att erkänna det som ett känt problem så tar dom fram en v2,v3 osv tills bössan funkar xD kommer du över en Umarex/VFC till vettiga så rekomenderar jag den! Och inser nu att jag refererat till greengas genom att skriva gbb... i mitt försvar är jag trött nu :D
If it aint broken, take it apart!

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: Umarex/VFC Glock 17 Gen 4 CO2 GBB bra val?

Inlägg av Oerlikon »

Jag är mycket nöjd med min VFC Glock, jag skaffade den för att använda på vintern när gaspistoler inte funkar och har spelat med den en gång när temperaturen låg runt 3 plusgrader. Den gick jättebra men när jag kom hem upptäckte jag att den lilla metallbiten på stommen med serienumret på är borta, jag är inte förvånad, den sparkar som en häst den här pistolen, den är högljudd också vilket kanske kan ha en viss skrämseleffekt! Jag ska fila till en ny metallbit och limma dit, jag antar att det inte förekommer på riktiga Glockar att den biten lossnar?

Skriv svar