kwc 1911 läckande co2

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
90bubbel
Inlägg: 10
Blev medlem: mån apr 23, 2018 1:11 am

kwc 1911 läckande co2

Inlägg av 90bubbel »

Så jag skaffade en co2 m1911 a1 pistol från kwc och tog med den till landet. Jag hade roligt och sköt igenom ungefär 4 co2 patroner men när jag satte in den femte och sköt men gasen läckte ut eftersom magasinet hade stannat precis innan den kom helt in.

efter detta så märkte jag att det började läcka gas från co2 patronen efter den, (ett pysande om jag hade den närmare huvudet). Jag vet inte varför eftersom jag satte in den på exact samma sätt, efter denna så läckte alla magasin jag provade Tills jag kom till den sista som läkte i någon minut innan ljudet försvann men jag vet inte om den fortsatte läcka tyst.

Så jag undrade är det här något som händer ibland eller låter det som ett defektivt magazin? finns det något sätt att tighta till där gasen läcker? med silikon sprej eller något? eller kan det läcka ett tag om magasinet blir för kallt?

90bubbel
Inlägg: 10
Blev medlem: mån apr 23, 2018 1:11 am

Re: kwc 1911 läckande co2

Inlägg av 90bubbel »

EDIT, Jag råjkade lägga ut samma sak två gånger och vet inte hur jag raderar en

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: kwc 1911 läckande co2

Inlägg av Callahan »

Ser du nått X brevid edit knappen uppe till höger?
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

90bubbel
Inlägg: 10
Blev medlem: mån apr 23, 2018 1:11 am

Re: kwc 1911 läckande co2

Inlägg av 90bubbel »

faktiskt inte

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: kwc 1911 läckande co2

Inlägg av Callahan »

Ok då får admin/mod fixa det.
Angående maggen så undrar jag hur fort du sköt slut på co2 patronerna?
Om pistolen och maggen blev för kalla kan det börja läcka och strula en del vet jag.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

90bubbel
Inlägg: 10
Blev medlem: mån apr 23, 2018 1:11 am

Re: kwc 1911 läckande co2

Inlägg av 90bubbel »

det var inte så fort, det var över en halv dag, och jag körde prickskytte eftersom jag inte har någon airsoft nära mig vid tillfället, jag har märkt att den läcker från toppen av vapnet i några minuter innan det slutar, om det läcker från toppen pyser det ut om magasinet är i vapnet? även fast det låter som det läcker i flera minuter så funkar det ändå för några magazine men jag vet inte om det är normalt många

Poyjs
Inlägg: 65
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: kwc 1911 läckande co2

Inlägg av Poyjs »

Testat att smörja upp ventilerna i maggen? Kan ju vara i behov av lite vård kanske.

Har faktiskt lite svårt att förstå vad du menar men fyll i din profil om vart du bor så har folk en chans om att kanske kunna hjälpa dig i närheten om du inte löser problemet själv vill säga :)
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Skriv svar