M1911 hög fps

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Piratesque
Inlägg: 36
Blev medlem: tor mar 15, 2018 7:23 pm

M1911 hög fps

Inlägg av Piratesque »

Köpte denna modell för ett tag sedan: https://www.tacticalstore.se/se/art/col ... o2-6mm.php och den har en riktigt skön kickback, nära på likadan kickback som jag minns från min värnplikt då vi sköt med m/40 precis innan m/88 kom (var hundförare på F6 som nu är nedlagt). Pistolen är en fröjd att hantera, alltså m1911, och ligger så rätt i handen. Om det inte vore för:

Jag införskaffade den som cqb-vapen men min har anslagsenergi på ~1.8 och m/s 115-120 enl. kronon (Xcortech X3500) utan att jag gjort några modifikationer alls. Rapid firing ett helt mag sjunker det något till runt 110 på de sista kulorna men går inte under.

Tips på att få ner den under 100m/s?

Poyjs
Inlägg: 65
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: M1911 hög fps

Inlägg av Poyjs »

Har tyvärr inget tips om att få ner fps,en på den men jag hade iaf tagit kontakt med ÅF och meddelat om situationen, så dom iaf får en chans att rätta till infon så nästa person inte råkar ut för samma sak.

Är ju ganska stor skillnad på 120m/s och 105m/s som dom skriver på sidan.
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Piratesque
Inlägg: 36
Blev medlem: tor mar 15, 2018 7:23 pm

Re: M1911 hög fps

Inlägg av Piratesque »

Ja, ska kontakta ÅF så de åtminstone tar en titt på det, precis som du säger är det inte ok mot andra köpare.

Får se om någon annan har något tips.

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: M1911 hög fps

Inlägg av Oerlikon »

Det finns strypta rocket valve/ floating valve att byta till som sänker utgångshastigheten, kolla på urban op3rator, de har slut för tillfället men det finns nog andra som har.

fet_apa
Inlägg: 193
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: M1911 hög fps

Inlägg av fet_apa »

Kolla denna tråd för lite ideer: KWC M1911, möjlig lösning på hög FPS
<insert 'cool' one-liner here>

Piratesque
Inlägg: 36
Blev medlem: tor mar 15, 2018 7:23 pm

Re: M1911 hög fps

Inlägg av Piratesque »

fet_apa skrev: Kolla denna tråd för lite ideer: KWC M1911, möjlig lösning på hög FPS
Känns lite sisådär att slipa eller borra hål i en fullt fungerande pistol men tack ändå för att du letade upp tråden.

Letade via airsoftdb men floating valves fanns inte tillgängliga någonstans, hittade även tidigare köpare som hävdade att det inte blev någon skillnad.

Får väl ta och bygga om pistolen till en sturmkanon och skjuta badbollar på andra spelare. :D Nej, den får vara som den är.

Användarvisningsbild
Cediop
Inlägg: 18
Blev medlem: tis apr 18, 2017 6:46 am

Re: M1911 hög fps

Inlägg av Cediop »

Med rätt floating valve blir utgångshastigheten helt klart lägre. Jag har en RWA i min KWC. Gör nu ca 85m/s med 0,20 istället för 105-110m/s med standard. Vet dock ingen som har de i lager för tillfället :roll:
I den perfekta världen är allt RS, är bara plånboken som säger stop allt för ofta...
IG: Cediop_M04

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: M1911 hög fps

Inlägg av LiquidSnake »

Hittade den här på eBay

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2562606746

Om det här är rätt så kan du kolla med säljaren om hen kan tänka sig att skicka till Sverige.

Edit
https://www.tacticalstore.se/se/art/dow ... c-1911.php

Skriv svar