KJ M9 matarproblem.

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Hillbilly_one

KJ M9 matarproblem.

Inlägg av Hillbilly_one »

God afton kära Airsoftare. Jag har spenderat ett par timmar nu med att leta här på forumet och på google om det här problemet, men har inte lyckats hitta någonting som stämmer överens med vad jag upplever.

Jag sitter på en KJ M9 full metal. Den har fungerat ofelbart tidigare, men har nu legat oanvänd i ett par månader. Senast jag tog upp den för att testskjuta den så märkte jag att det kom inga kulor när jag tryckte på avtryckaren, utan de rullade bara ur pipan. Så jag testade att bara mantla pistolen och rikta pipan mot marken och samma sak hände, kulan rullar ur pipan. Så, vad jag förstår borde det sitta någonting i början av pipan som håller kulan på plats tills gasen från magasinet skjuter iväg den. Men frågan är, vad? Och är det något jag kan sätta i igen eller måste jag byta ut pipan?

Tack på förhand.

Myt4z

Re: KJ M9 matarproblem.

Inlägg av Myt4z »

Har du prövat skruva på hopupen och kolla om det gör ngn skillnad? Låter märkligt om det skulle bero på hoppen, men kan ju vara bra utesluta det först iaf.

Hillbilly_one

Inlägg av Hillbilly_one »

Tack för ditt snabba svar, som dessutom visade sig vara korrekt! Efter att ha skruvat tillräckligt på hop up'en så ramlar kulorna inte längre ur pipan innan de avfyras. Tack än en gång!

PS. Videon som hjälpte mig hitta hop up'en finns här: http://www.youtube.com/watch?v=smxuo0fQv0Q%20 DS.

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Skönt att det ordnade sig! :)

Skriv svar