M.E.U. magasin problem

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Braxfanskap
Inlägg: 9
Blev medlem: tor jun 23, 2016 11:19 pm

M.E.U. magasin problem

Inlägg av Braxfanskap »

Hallå! Jag äger en Army M.E.U. R27 GBB som jag kör tre svarta M.E.U marui magasin i. Alla förutom en skjuter perfekt, och det är det magasinet jag skulle behöva lite hjälp med. Först vill jag bara lägga till att jag är väldigt noga med att smörja mina vapen och har smörjt in pistolen enligt röda stjärnans guide. Jag vet också att det inte är pga kyla då jag sett till att dom båda är varma och skjutit inomhus osv. Det är alltså BARA med det här magasinet som det här händer.

Det som händer när jag avfyrar vapnet är att den visserligen skjuter en kula, men manteln går inte bakåt tillräckligt långt för att hammaren ska fastna i bakre läget, så då måste jag mantla efter varje skott. Andra gånger så går den full-auto-mode och mantlar halvdant fram och tillbaks utan att det avfyras några kulor. Dock så brukar det vara några som stannat i pipan som ramlar ut. Magasinet verkar hålla gasen inne utan problem när den inte används.

Hur kan jag lösa detta? =/

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: M.E.U. magasin problem

Inlägg av BlackGoat »

Det är ju inte många rörliga delar i ett GBB magasin.
Ta ur ventilen som hammaren slår på och kolla över den.
Gör ren och smörj upp. Prova igen :)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Braxfanskap
Inlägg: 9
Blev medlem: tor jun 23, 2016 11:19 pm

Re: M.E.U. magasin problem

Inlägg av Braxfanskap »

Tack för snabbt svar! Jag var tvungen att tillverka verktyget för att skruva ut ventilen, därför jag tog sån tid. Men nu ser jag iaf att den mittersta o-ringen ser lite tråkig ut. Kan man byta den med en helt vanlig o-ring eller ska det vara någon speciell?

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: M.E.U. magasin problem

Inlägg av BlackGoat »

Det är ju ganska känsligt med toleranserna skulle jag tro, så rätt storlek är att föredra.
Om materialet spelar in har jag inte koll på. Kan ha med hur det hanterar kyla etc.
Bör gå att hitta nya oringar eller helt nya ventiler i värsta fall.

Jag kontaktade KJW direkt ang nya delar till min KP-07 MEU tidigare.
Billiga priser samt billig frakt.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Braxfanskap
Inlägg: 9
Blev medlem: tor jun 23, 2016 11:19 pm

Re: M.E.U. magasin problem

Inlägg av Braxfanskap »

Nu har jag beställt en sats o-ringar, tack för hjälpen!

Skriv svar