Walther P99 DAO Co2

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Deadrider
Inlägg: 2
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:18 pm

Walther P99 DAO Co2

Inlägg av Deadrider »

Halloj!

Köpte pistolen för drygt 2 veckor sedan i och med att jag ska börja spela när som helst. Jag undrade om magasin till den då jag tänkte att man inte har lust att stå och böka med att ladda en massa, har hittat ett antal men problemet är att priset på dessa ligger emellan 389 - 459kr+, undrade om det finns vissa avvikelser till magasin som kan passa magasinmässigt, har letat men dock inte funnit något.

Har iallafall hittat samma magasin på Evike men då är det ju frakt och tull etc som ska betalas.
Hursomhelst någon som vet om det kan gå eller kommer jag få måsta punga ut en massa?

Tacksam för svar!

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Walther P99 DAO Co2

Inlägg av ohman »

Gas/Co2 magasin är generellt sett dyra, oavsett vilket vapen du har.
Sen kan det vara så att det blir dyrare om du använder ett ovanligt vapen eftersom de inte säljs i samma omfattning.

Kan tyvärr inte ge några förslag på alternativa magasin då jag inte har den blekaste om vad som skulle kunna tänkas passa i den.

En ytterligare fråga är varför du ville ha ett sidearm som gör 126 m/s? Du kommer inte kunna använda den utan ett ganska rejält säkerhetsavstånd, och då använder man normalt sitt primära vapen? CQB-gränsen går som bekant vid 100 m/s, pistoler som skjuter hårdare än så är av tveksam nytta.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Deadrider
Inlägg: 2
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:18 pm

Re: Walther P99 DAO Co2

Inlägg av Deadrider »

ohman skrev: Kan tyvärr inte ge några förslag på alternativa magasin då jag inte har den blekaste om vad som skulle kunna tänkas passa i den.

En ytterligare fråga är varför du ville ha ett sidearm som gör 126 m/s? Du kommer inte kunna använda den utan ett ganska rejält säkerhetsavstånd, och då använder man normalt sitt primära vapen? CQB-gränsen går som bekant vid 100 m/s, pistoler som skjuter hårdare än så är av tveksam nytta.
Har hittat magasin som kanske har samma spår osv men ska höra med återförsäljaren om dom kan ta reda på hur de ser ut etc.

Och för att svara på din fråga så är det mest för att pistolen kommer bli mitt ''primära'' (även om det inte kommer bli så effektivt, men fick den för ett bra pris och jag ville bara ha en random pistol så) då jag har en bössa som ska in på lagning senare, men dom jag ska spela med är medvetna om det då vi endast spelar inom en vänkrets så länge

Skriv svar