Hjälp med smörjmedel

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Fraktpris
Inlägg: 6
Blev medlem: tis sep 06, 2016 1:07 pm

Hjälp med smörjmedel

Inlägg av Fraktpris »

Hej,

Skulle behöva lite hjälp med vad för smörjmedel jag behöver.


-Nånting för manteln då den går metall mot metall = gun grease av nåt slag, t.ex Pro Tech Drev Gear Teflonfett från Rödastjärnan där det står i beskrivningen att den är gjord för alla typer av metall mot metall smörjning?

-Nånting för nozzeln utanpå, kanske funkar med ovanstående teflonfett?

-Nånting för nozzeln innuti, någon slags gun oil ?

Lista gärna vad jag kan köpa som funkar för detta, och om jag har glömt någonting? Vill även ha en "pinne" där jag kan trä igenom en liten tygbit för att rengöra innuti nozzeln.

Tack på förhand!

Sport
Inlägg: 118
Blev medlem: tis maj 22, 2012 3:59 pm

Re: Hjälp med smörjmedel

Inlägg av Sport »

Lika löser lika. Dvs använd aldrig oljebaserat fett på ställen där det kan komma i kontakt med oljebaserade packningar.

I övrigt så vill du ha en så låg viskositet som möjligt på de delar som rör sig. De delarna som bara tätar mot en annan del utan att röra sig vill du ha ett så hög viskositet som möjligt. Dvs så tjockt fett som möjligt.

Jag använder vitt lithiumfett för mekaniska delar, t.ex gears och löpande plastdetaljer så som t.ex tappetplate och pistong.
Jag använder Siliconsprey för oringar som rör sig t.ex nozzel och pistonghuvud/cylinder.
Jag använder Siliconpasta för statiska oringar/packningar, t.ex gasmagasin, cylinderhuvud och hopgummi.

Fraktpris
Inlägg: 6
Blev medlem: tis sep 06, 2016 1:07 pm

Re: Hjälp med smörjmedel

Inlägg av Fraktpris »

Du skulle inte kunna vara så snäll att plocka ut dessa 3 på en hemsida så kan jag beställa hem det? :) Såvida man inte kan köpa det i någon närliggande butik.

Har hittat men vet absolut ingenting om vilken man ska ta.

Skulle vara väldigt tacksam!

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Hjälp med smörjmedel

Inlägg av Genocide »

Finns bara ett ordentligt fett för mekaniska delar, Froglube!
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Skriv svar