Kulor fastnar i magasinet

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
MakingPeopleCrazy

Kulor fastnar i magasinet

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Har ganska så nyligen köpt mig en CZ 75 från ASG och har märkt att kulorna har en tendens att fastna i magasinen. Det ser ut som att de två kulorna som är högst upp trycker mot varandra vilket leder till ett stopp i själva matningsmekanismen. Detta resulterar oftast i att jag måste sitta och ''meka'' med magasinen tills kulorna lossnar. Några tips vad man skall göra, ganska så ny med GBB.
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

Frost

Re: Kulor fastnar i magasinet

Inlägg av Frost »

Prova ladda i färre kulor i magasinet. Bara ett par kulor mindre. Kan hjälpa.

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Det brukar oftast vara den där sista kulan som är abret, som Frost är inne på :)
Bara för att det står att magget tar 21kulor så betyder inte det att det alltid funkar..

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

MakingPeopleCrazy

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Frost - Tack för tipset skall kolla det idag! :)

BlackGoat - För mig är det oftast de första kulorna som fastnar :/ Men skall ladda magasinen med mindre kulor och se om det blir skillnad :)
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

Lazt

Inlägg av Lazt »

testa byt kulor också, det måste vara polerade kulor om det är dubbelstackade magasin.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Jag hade exakt samma problem i mina KWA MP9 magasin. Fick eldavbrott ofta då kulorna hamnade bredvid varandra och fastnade. Jag bytte till Devils biokulor och har aldrig haft det problemet sedan dess.

Skriv svar