WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Stag »

Tjo!

Fick efter 8 veckors väntan hem mitt G-Code XST-hölster idag. Problem i farstun dock..

Som brukligt så är ju Airsoft-grejer såklart inte rätt mått, utan två kilometer för breda. Min WE Glock 19 passar inte i hölstret då det är för tight kring toppen av greppet bak vad jag kan se. Det rör sig inte om jättemycket, men det går inte att hölstra utan att pistolen mer eller mindre fastnar som det är nu.

Jag vet att många kommer säga "Äh, ta hårtorken", men är inte så jättesugen på det. Vill inte förstöra gjutningen så att säga, speciellt då jag aldrig gjort något sådant förut...

Någon här som har haft samma problem och som har en smidig lösning?

Ja, jag har googlat. De resultat jag får är dock för RS pistoler, och inte en för bred WE Glock 19.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av viqs »

Det enda som kommer hjälpa om du inte vill paja finishen på din picka är hårtorken eller värmepickan. Tyvärr. Om du skulle vilja ha en riktig så går det att värma den igen så att den riktiga sitter som sig bör.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Stag »

Hur pass varmt måste man värma för att vidga hölstret?

Jag är helt ärligt inte helt säker på var det tar i längre ens. Jag trodde det var bak kring mitten av greppet, men det ser mer ut som i botten av hölstret nu. Enklaste sätt att ta reda på var det faktiskt klämmer?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Gwlyddyn »

Hur mycket man måste värma?

Jobbigt men sant svar; Lagom. Man lär sig.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Stag »

Raka svar är bästa svar. Fick lite tips via PM på folk som kanske kan hjälpa mig med det.. Hoppas på bra svar från någon av de.

Blir mer och mer säker på att det är i "botten" av hölstret det tar i. Ser ut som att hörnen på sliden fastnar.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Gwlyddyn »

Så länge du inte värmer för mycket är det ingen ko på isen. För mycket och du kommer "bränna" Kydexen som då får en blank yta. No purty.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Stag »

Utseende-mässigt bryr jag mig inte jättemycket om varken pistolen eller hölstret. Bägge två kommer slitas med hälsan och se ut som fan kom och hjälp mig när sommaren är slut.

Det jag är orolig för är att skada själva molden så att hölstret tappar sitt grepp på pistolen.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Gwlyddyn »

Kastar du inte in hela skiten i ugnen och brassar på är risken liten för det. Du kommer alltid ha flera "retention points".

Easy does it.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Stag »

Kanske blir till att prova lite då. Bara värma lite åt gången, är det för lite märks det ju.. Är det tillräckligt så .. Märks det.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Gwlyddyn »

Exakt så.

Skriv svar