nybörjare ska köpa en pistol

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
softarens
Inlägg: 3
Blev medlem: tis maj 03, 2016 9:44 am

nybörjare ska köpa en pistol

Inlägg av softarens »

Hej! Jag tänkte köpa något billigt vapen vad rekomenderar ni? Då jag är nybörjare hittade en 1911 på röda sjärnan för 199kr 76m/s


Mvh

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: nybörjare ska köpa en pistol

Inlägg av Maercosh »

En fjäderpistol har ingen chans i denna hobby tyvär, om du ska ha en pistol skaffa dig en som går på gas/co2. Dessa brukar ligga runt 1000-lappen. Annars en automatkarbin för ungefär 2000kr som går på el.
En fjäderpistol kan användas till tex. skjuta burkar från 15 meter och är i princip helt oanvändbara på spel tyvär (detta pga att du måste göra mantelrörelsen efter varje skott)

The_Hitchhiker
Inlägg: 21
Blev medlem: sön okt 11, 2015 1:10 pm

Re: nybörjare ska köpa en pistol

Inlägg av The_Hitchhiker »

Om du ska medverka i spel med personer som har AEG och GBB vapen så är den pistolen inte mkt att hänga i granen (då du måste göra mantelrörelse mellan varje skott) . Men om du ska spela med kompisar med liknande vapen eller trädgårdsplinka, så funkar den nog bra. Skulle dock rekommendera att du lägger några hundra kr mer på en ny GBB eller begagnad här på Airsoftbörsen.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
PERGITE
Instagram: @the_hitchhiker_airsoft

Reppan
Inlägg: 29
Blev medlem: tis dec 08, 2015 4:56 pm

Re: nybörjare ska köpa en pistol

Inlägg av Reppan »

Om man vill skaffa en billig pistol så funkar GNB pistoler ganska bra.

STI Lawman GNB 350kr

Denna pistol är min nuvarande pistol som jag använder i cqb. Den gör sitt jobb för att vara en GNB. Med GNB så betyder det att man måste dra avtryckaren längre än vad man behöver på en vanlig GBB annars funkar den som en vanlig pistol.

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: nybörjare ska köpa en pistol