Glock 17-pipa i en Glock 19?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Glock 17-pipa i en Glock 19?

Inlägg av Stag »

Tjo!

Har en WE Glock 19, och skulle vilja ha en längre pipa, typ Glock 17 i den. Som jag förstår det behöver jag då modifiera lite? Om detta stämmer, vad behöver jag modda för det?

Och en till fråga på det:
Det står på denna att den ska passa på G19 och G17. Men enligt vad jag vet, och fått höra på andra håll idag, är det olika vinkel på hålen på G19 och G17, och det bör således inte fungera med samma. Så varför påstår A1A att den ska passa båda?
http://ace1arms.com/goods.php?id=324

Kort sagt: Jag vill ha magwell och en G17-pipa i en G19. Vad behöver jag göra för att göra detta möjligt?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: Glock 17-pipa i en Glock 19?

Inlägg av babymakerairsoft »

17/19 Magwell passar... Båda

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Glock 17-pipa i en Glock 19?

Inlägg av Stag »

Det står så ja. Men gör de verkligen det? Många säger att de inte gör det. Tydligen ska håligheten bakom mag-brunnen vara olika vinkel, och således passar de inte i G19.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Glock 17-pipa i en Glock 19?

Inlägg av Herr Nilsson »

Jag har glock 17 innerpipa inklusive hop-up huset från en WE G17 i min KJW G23, så borde inte vara någon skillnad? FIck dock meka en del innan huset passade.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Glock 17-pipa i en Glock 19?

Inlägg av Stag »

Tack för det! Blir kanske till att prova iaf..

Svaren jag fick på annat håll var dessa;

"The bottom of the pistol grip is at a different angle so the magwell extension for a g17 won't work.

And secondly no, the slide lock is situated further to the rear on a glock 19 frame, so the barrel and slide won't lock onto the frame. If you were to file down the land on the barrel that touches the slide lock you might be able to make it work though."
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Glock 17-pipa i en Glock 19?

Inlägg av Herr Nilsson »

För att tydliggöra lite, jag fick modda huset ganska rejält, kortade det cirka 5mm i framkant och fick som du redan sett "skapa" en ny slidelock, fast detta var när jag använde ett G17 hus. men ett G19 hus så borde det inte vara några problem? Men kan inte svara på hur en g17 ytterpipa skulle bete sig.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Glock 17-pipa i en Glock 19?

Inlägg av Stag »

Ja precis, min nuvarande tanke är bara att byta pipan. Inte növändigtvis hop-huset, om jag inte måste.

Försöker få tag på någon som har en Glock 17 som jag kan prov-byta pipa med.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: Glock 17-pipa i en Glock 19?

Inlägg av babymakerairsoft »

Du behöver inte modifiera alls på pip längden. Enda problem jag har (Zev yttre) G17 är att innre fastnar, längre går utan problem.

Detta har bara med min yttre rör att göra (normalt problem på denna slide set) som ett exempel

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Glock 17-pipa i en Glock 19?

Inlägg av Stag »

Kom på att jag kanske var lite otydlig. Det jag vill byta är huvudsakligen ytter-pipan. :)

Verkar få väldigt mixade svar. Vissa säger att det kommer fungera utan problem om jag sätter i en G17-ytterpipa i en G19, andra menar på att det inte kommer fungera... Samma sak med magwell.

Någon som har ett eget exempel på att ha provat det och där det funkar?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Glock 17-pipa i en Glock 19?

Inlägg av Dj_komodo »

Har nu testat följande på min WE G19 (manteln är ej original utan en Ace 1 arms Sai mantel)
-WE G18c (original ytterpipa)
-WE G17 (Ace 1 Arms SAI ytterpipa)
-TM G17 (Original ytterpipa i plast)

Alla tre pipor samt hop up hus fungerade utan problem på We G19, dock så vet jag inte hur bra precisionen blir då pipan som sticker ut från manteln lutar aningen nedåt.

Magwellen har jag och funkar på en WE G19 gen 4 (om man inte har någon backplate) Pistolen blir dock obekväm att hålla i och magwellen sitter inte riktigt flush, ser inte så snyggt ut heller. Får en WE G19 gen 3 nu på tisdag och ska testa magwellen på den också.
Här även 2 st SAI magwells (en från Guns modify och en från ready fighter) på väg in och ska testa dem på mina g19.
http://boomarms.com/shop/item.cfm?id=RF ... r_code=USD
http://boomarms.com/shop/item.cfm?id=GM ... r_code=USD
återkommer på tisdag med ytterligare info:)

Bild

TM G17 - WE G17 - WE G19

Skriv svar