Billig och bra Hi-capa

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
bobeson

Billig och bra Hi-capa

Inlägg av bobeson »

Då var det dags att skaffa ett nytt sidearm då mitt shotgun gav upp kampen att skjuta.

Jag letar efter en billig CO2 hi-capa som fungerar hyfsat bra.
Blowback och justerbar hopup är måste.
Helst utlandsidor då jag inte tror att en svensk ÅF exporterar till Finland.

Tacksam för svar.

NonEx

Re: Billig och bra Hi-capa

Inlägg av NonEx »

KJW KP-05 Hi Capa CO2, utan tvekan.

Leta efter den på airsoftglobal.com, ehobbyasia.com och UNCompany.com så hittar du den. Passar nog dig perfekt!

Krille

Inlägg av Krille »

Kör själv en KJW 5.1 och är riktigt nöjd med den. Rullar med Co2 magasin och den funkar otroligt bra, går rakt och har hållt i både regn och vinter.

bobeson

Inlägg av bobeson »

Nonex: Herregud, en pistol på ett kilo borde man köpa bara därför att den är tyngre än alla andras pistoler :D .
Hittade den här recensionen på forumet http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 38&p=22351 .

Efter lite googlande hittade jag den här lilla skönheten som fick mig att falla http://www.jkarmy.com/eng/magento/kj-wo ... istol.html .

Nu undrar jag om det finns några som har ännu längre pipa än den som jag länkade till (tycker inte om revolvrar men deras långa pipor :)

Har tittat på WE hi-capa dragon men den klarar inte CO2 särskilt länge.

NonEx

Inlägg av NonEx »

Näh, KP06:an är den längsta KJW har, och den är nog en av de längsta rent allmänt också av "standardpistolerna".

WE hade jag inte rekommenderat.

Plinker

Inlägg av Plinker »

Jag har haft en KP-06. Enda (billiga) hi-capan med 6-tumsmantel man kan köpa!
En pistol med längre pipa än så ser nog bara komiskt/dumt ut (kompensator räknas inte). ;)
Desert Eagle har väl ungefär samma mått skulle jag tro.

Det är en rätt trevlig pistol, men att uppgradera/byta delar kan vara ett helvete då allt verkar ha en gnutta fel dimensioner gentemot TM-varianterna. Dvs kan det vara så att vissa delar inte passar alls eller inte vill funka tillsammans med KJW-delar. Blev mest irriterad över att jag aldrig lyckades hitta ett enda grepp som passade så jag slipade originalgreppet istället. Säkringarna gick inte heller att byta.

Annat att tänka på:
Hanen verkar vara lite av en akilleshäl, i alla fall om man kör Co2. Risk att den spricker efter ett tag.
Packningarna i maggen har en tendens att läcka i tid och otid
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

Skriv svar