CYMA AEP Lipo-mod video/tutorial

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Martin_Gustafsson
Inlägg: 101
Blev medlem: lör maj 26, 2012 2:23 pm

Re: CYMA AEP Lipo-mod video/tutorial

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Har nu införskaffat en CYMA AEP, cm.127 (glockliknande, samma som cm.030 inuti). Precis satt minideans på den och bytt pipa till en 6.03mm.
Kan intyga att minideans är att rekommendera. Passade bra då.
Hade man försökt med vanliga deans eller tamayakontakter så hade det blivit väldigt tight. Ev att man måste slipa ner nånstans.
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: CYMA AEP Lipo-mod video/tutorial

Inlägg av Herr Nilsson »

Köpte du en anpassad pipa eller moddade du en vanlig tightbore?
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Martin_Gustafsson
Inlägg: 101
Blev medlem: lör maj 26, 2012 2:23 pm

Re: CYMA AEP Lipo-mod video/tutorial

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Jag moddade en vanlig.
Köpte fel sorts pipa till en AK som låg o skräpade. Dremla till så den passade AEPn istället. Det blev inget snyggt jobb men det funkar med hoppen o så. Kunde kanske sitta lite tightare i hophuset men det var lätt att fixa med typ locktight eller liknande.
Fick även kapa längden men det var den enkla delen. Bara kapa så fint som möjligt och slipa lite på yttersta insidan så att en kula kan passera fritt.
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: CYMA AEP Lipo-mod video/tutorial

Inlägg av Herr Nilsson »

Grymt, överväger att göra det samma men har dåligt med tightbore liggandes. Man vill ju ha en ganska tajt pipa så man får ut några extra MS. Mitt problem är att min piniongear är väldigt sliten (och att min Well sitter ihop med superlim).
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Martin_Gustafsson
Inlägg: 101
Blev medlem: lör maj 26, 2012 2:23 pm

Re: CYMA AEP Lipo-mod video/tutorial

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Kanske blev lite mer ms men inget som märktes så mycket. Kan inte krona hemma heller.
Har dock hört att CYMA (inkl andra kina märken???) AEP sällan är speciellt täta mellan pipan o gummit. Så en åtgärd att öka ms är att göra det tätare.

Jag bytte pipa mest för att öka precisionen. Precisionen blev myyycket bättre än originalet
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: CYMA AEP Lipo-mod video/tutorial

Inlägg av Herr Nilsson »

Jag har tätat allt som går att täta och det gör skillnad. Länge övervägt att skaffa ett pdi pistonhead till den vilket jag tror skulle göra skillnad, men den är på gränsen till hålla ihop..
Om man vill vara crazy så går det stoppa i lossi rc motorer i aep...
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Martin_Gustafsson
Inlägg: 101
Blev medlem: lör maj 26, 2012 2:23 pm

Re: CYMA AEP Lipo-mod video/tutorial

Inlägg av Martin_Gustafsson »

När du tätar "allt" hur tätar du då? Mellan gummit och pipan eller själva hopup-huset/triggern? Beskriv gärna lite mer.
Va e grejen med PDI pistonhead? Är det ny tätare pistong? Och är pistongen den som "för fram" kulan från magasinet?
Va e grejen med lossi rc motorn? Är den överdrivet snabb?

Sen har jag hört att man kan byta fjäder i gearboxen. Någon som vet hur många ms extra det handlar om? Samt om det är värt besväret att öppna boxen?
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: CYMA AEP Lipo-mod video/tutorial

Inlägg av Herr Nilsson »

https://eagle6.co.uk/shop/catalog/produ ... mg-series/

Detta är piston head, det är den som komprimerar luften när fjädern åker frammåt. Original är väldigt orund och lite allmänt kass så tätar inte lika bra och således används inte all energi till att skjuta iväg kulan.

Tätat på de klassiska ställena, runt cylinderhuvudet och vid hopup-pipa. Har även gjort den klassiska grejen med att man "tänjer" oringen lite. Lossi motorn är starkare och borde ge mer respons men är nog bara om man är galen..

Har läst att många inte rekommenderar hårdare fjädrar och jag kör standard i min. Man kan ju så klart testa.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Martin_Gustafsson
Inlägg: 101
Blev medlem: lör maj 26, 2012 2:23 pm

Re: CYMA AEP Lipo-mod video/tutorial

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Tack för utförligt svar.
Hur tätar man bäst vid hopen-pipan? Sån rörmokartejp för att täta mellan 2 fattningar tex?
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Skriv svar