KJW Hi Capa - Dissasembly av pistolgreppet

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Myt4z

KJW Hi Capa - Dissasembly av pistolgreppet

Inlägg av Myt4z »

Hej,

Skulle behöva en bra guide till att sätta ihop KJW Hi capa. Jag får inte riktigt ihop greppet korrekt, så att triggern funkar.
Har googlat utan att hittat ngn bra guide till det, och vänder mig nu till er.

Tack på förhand!

xzeros

Sv: KJW Hi Capa - Dissasembly av pistolgreppet

Inlägg av xzeros »

Inte pillat på Kjw hi capa, bara TM. Men kolla så att din leafspring (den med tre fjädrande armar) ligger utanpå disconectern och trigger-sear. Dom ska tryckas mot avtryckaren.

Har du gjort någon mod eller installerat någon uppgradering?

Myt4z

Re: KJW Hi Capa - Dissasembly av pistolgreppet

Inlägg av Myt4z »

Det är just den delen jag har problem med. Nej, inte gjort ngn mod. Det var så att säkringen i greppet hade "hoppat" ur, så jag skulle sätta tillbaka den på plats.
Den kraftigare metallstången som går rakt ner från triggern, det är den jag har problem att placera. Känns inte som att det finns plats för den?

xzeros

Inlägg av xzeros »

Låter som hammerstrutten. Det finns en skåra i mitten av greppsäkringen där den ska gå och sedan ner i hammerspring-housing.

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Om jag har den i den skåran som finns i greppsäkringen så verkar den inte få plats. Dvs, den är för lång för att jag ska få allt på plats. Har även problem få leaferspringen på plats. Har du möjligtvis ngn bild eller så på hur det ska sitta så triggern funkar korrekt?

Tack för hjälpen hittills!

xzeros

Inlägg av xzeros »

http://www.airsoftcanada.com/showthread.php?t=98413

Finns en bra bild i början av tråden för rätt placering av Leafspring.

När den ligger rätt skjuter jag upp hammerspring-housing så den precis håller fast leafspringen.

Sedan sätter man fast greppsäkringen med höger tumsäkring och håller den intryckt. Ligger hammerstrutten rätt är den rörlig.

Sedan kommer det lite knepigt, i varje fall om hammaren är spänd. Hammerstrutten ska ner i springhousing. Det är bara att trycka, sedan är det klart.

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Tack, bilden är riktigt bra. Dock verkar det skilja sig lite från min. Min högra "pinne" av de tre på leafspringen verkar inte alls sitta likadant som den på bild?
Mina "pinnar" på leefspringen sitter även alla 3 i olika vinklar. Ska det vara så eller ska de vara jämnt vinklade? Ser nämligen ut på bilden som att de inte är olika vinklar på de olika pinnarna.
Om du förstår vad jag menar.

Kan lägga upp bild annars om förklaringen inte duger :)

xzeros

Inlägg av xzeros »

Det är olika vinklar. Man kan dessutom böja dom lite själva för att få lite olika resultat.

Armen till vänster gör bara så att greppsäkringen fjädrar ur. Armen mitten gör att hammersearen "greppar" hammaren och den till höger trycker upp disconectorn så det går att trycka av och skjuter tillbaka avtryckaren.

Ta några bilder, det underlättar.

Skriv svar