GBB pistoler till film

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Niablo

GBB pistoler till film

Inlägg av Niablo »

Tjena!
Jag tänkte köpa någon GBB pistol som jag båda kan använda när jag spelar in filmer men också skjuta lite för skojs skull och testa på spel i framtiden. Jag har nyligen köpt en pt99 (min första airsoft) men behöver införskaffa nån till.
Det enda kravet på vapnet är att det ska kunna gå att skjuta med utan skott (för filmerna) och att de ska se bra ut. Budget 1000kr - 1500kr.

ohman

Re: GBB pistoler till film

Inlägg av ohman »

Finns hur mycket som helst, blir nog lite lättare att peka dig i rätt riktning om du berättar lite mer specifikt vad du vill ha för modeller.

Generellt tips är att Röda Stjärnan har bra pris på ASG Glock 17/19. Om du vill "torrskjuta" så måste du antingen hålla ner sista-skottspärren med tummen, eller blockera magasinet så det inte trycker upp spärren. Ingen av lösningarna är speciellt svår att genomföra.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Niablo

Inlägg av Niablo »

Tack!
Får kolla upp Glocken.

Modellerna jag tycker är fräna är Glock,1911 och p99. Har ju en M9 liknande nu så någon som är lite annorlunda hade kanske varit nice.

Har testat att hålla ner sista-skottspärren, men det blir svårt att skjuta med en hand då. Hur blockerar jag av magasinet?

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Den fjäderbelastade "pinnen" som trycker upp kulor i magasinet, kila fast den nån cm ner så petar den inte upp sistaskottspärren.

Puttelux

Inlägg av Puttelux »

På ASG g19 kan man låsa fjädern i magasinet medans man laddar, så bara man låser fjädern så kan man torrskjuta så mycket man vill. Vet inte om det är så på alla ASG glockar men det är en smart funktion. Annars finns det små plastbitar att köpa som man kilar fast så fjädern/spärren inte når upp

ohman

Inlägg av ohman »

Samma på samtliga ASG så vitt jag vet. Men den kan hoppa loss av rekylen ibland.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar