Val av M9

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
fireminded1
Inlägg: 43
Blev medlem: tor jun 07, 2012 9:22 pm

Val av M9

Inlägg av fireminded1 »

Hej
Jag är inne på att köpa en M9 att ha som sidearm. Det verkar finnas massor av olika märken och prisklasser.
Just nu ligger det mellan två olika pistoler.

http://www.strikerairsoft.se/airsoftvap ... s-co2.html
Verkar endast köra på co2 och verkar vara lätt att hitta magasiner till..

http://www.airsoftbutiken.se/airsoftvap ... ack-black-
Verkar klara av både co2 och green gas, liter dyrare magasiner verkar det som.

Jag har försökt att googla samt söka här på forumet efter recensioner eller snarare jämförelse om dessa.

Så jag undrar om någon har dessa pistoler och vad ni tycker om dessa, vad är era betyg?
Eller om ni har bättre förslag än dom jag har länkat till ovan..

Tack på förhand! :)
-- LAB --
Like A Boss

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Val av M9

Inlägg av NonEx »

Om det står mellan ovan två, WE vs. KJW så är det KJW alla dagar i veckan baserat på historik över prestanda och hållbarhet på deras pistoler, undantaget WEs nyare modeller som verkar vara helt OK, denna M9 är dock inte en av dessa.

En pistol som klarar både gas och CO2 är nog inte ett dumt var i vårt klimat. Har själv en KJW M9A1 och är nöjd med den, fin fullmetalpjäs för en rimlig peng.

Nästan alla märken gör M9 repliker men om du tittar på full metal så är nog KJW en av de bättre, om inte den bästa i den prisklassen.

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Val av M9

Inlägg av Nixon »

Både KSC/KWA och TM gör överlägsna M9:or prestandamässigt. Dock inte helmetall, och kostar mer.

Av de du länkar till har jag bara hållit i KJW:n, och den kändes ok. Försök få prova om någon har en i närheten, känsla i mantel och allround är lika viktigt som att det är metallmantel som far runt. Jag har haft en KJW p226, och den kändes inget vidare. Sköt gjorde den, men ljudet var inget bra. Mina gamla KSC M9:or hade mycket tajtare känsla, en värld av skillnad.

Jag är en stor vän av kolsyra, i värsta fall är gas användbart juni-september. Jag har varit på spel i maj där jag aldrig kunde skjuta ett skott, eftersom gasen pös även kl 15 på eftermiddagen.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Val av M9

Inlägg av Bay Cat »

Är otroligt nöjd med min WE M9 speciellt då deras Co2 magasin inte ser ut som skit med en stor kloss undertill. Bra prestanda ur lådan för billig peng.

Då jag köpte från utlandet kom den paketerad med ett gas och ett Co2 magasin vilket gjorde det ännu mer prisvärt. 125USD kostade den då.

www.airsoftbuddy.com

fireminded1
Inlägg: 43
Blev medlem: tor jun 07, 2012 9:22 pm

Re: Val av M9

Inlägg av fireminded1 »

Tackar för svaren. Nu har jag lite mer kött på benen.
-- LAB --
Like A Boss

Skriv svar