Tråden om Glock.

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
ciccio74
Inlägg: 4
Blev medlem: sön mar 26, 2017 2:53 pm

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av ciccio74 »

Hej. jag vill ha en full auto glock som klarar co2. vad finns det på marknad som är bra?

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av MODDAN »

Full-auto Glock som klarar kolsyre... misstänker att du får skaffa en Stark Arms Glock 18C då. Om du inte vill uppgradera en Marui och hålla på. Annars finns det kolsyremagasin till KSC/KWA/ASG-serien, men de ska enligt uppgift kräva en massa underhåll och har låg pålitlighet, men då jag inte äger några sådana magasin själv kan jag inte bekräfta påståendena.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av Erebus »

Det finns CO2 magasin till WE Glocken. Dock är jag skeptiskt till påitligheten då jag haft ett själv och det gick sönder efter endast kort användning (en grön packning som gått sönder, går att byta men har inte tagit mig tid att beställa).

MarshalDan
Inlägg: 6
Blev medlem: lör apr 15, 2017 1:46 pm

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av MarshalDan »

Nån som har kolla på fraktmetoderna som Rainbow8 har? Var en sekund ifrån att beställa en TM Glock 17 när jag märkte att frakten går via HKPost vilket motsvarar Postnord här i svea rike. De är ytterligt kinkiga med vapen och tullen hatar mig redan så det är garanterat att paketet öppnas.

chewie
Inlägg: 7
Blev medlem: fre apr 25, 2014 3:02 pm

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av chewie »

Beställde från rainbow 8 nyligen. Dock en hi cappa. Ifrån Rainbow 8 till terminalen gick det snabbt, sen dröjde det ca två veckor. Enligt spårningen skulle paketet skickas tillbaka till rainbow 8 (vilket aldrig gjordes) väl i sverige gick det snabbt. Fick dock betala 240 kr i tullavgift/avgift från postnord.
Tror det tog lite mer än tre veckor för mig att få paketet

MarshalDan
Inlägg: 6
Blev medlem: lör apr 15, 2017 1:46 pm

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av MarshalDan »

Så de släppte den? Najs. Du vet hur det är, det spelar ingen roll om du har lagen på din sida. Tjänstemannaktivism är vid liv och god hälsa i det här landet...

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av Dj_komodo »

Har beställt ungefär 6 TM pistoler från Rainbow8 utan några problem. Samtliga har stoppats av tullen, 1 eller 2 har öppnats men alla har gått vidare. Lite surt att få vänta en extra vecka på tullhanteringen men men... har beställt över 60 airsoft vapen från HK de senaste åren och inga har skickats tillbaka.
Rainbow8 har ett av de bästa priserna och bästa utbudet av TM vapen och guarder delar så den butiken ligger på topp i min butikslista...

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av Callahan »

G17 GBB MASTECH är dom värda dom extra pengarna mot en vanlig WE?
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av Dj_komodo »

Frågan är vilka uppgraderingar dem har gjort och vilka märken dem använt.
Du kan tjäna ett par 100-lappar om du köper en WE G17 från asien och uppgraderar den själv...
mer justerbar HopUp: Maple Leaf Pistol Hop Up Adjustment Wheel
högre utgångshastighet: 6.01 pipa
högre precision: hop up gummi
+ ACTION Hammer Bearing Set

jag gjorde en liten snabb kundvagn på shootercbgear.com och totalt blev det 163 dollar inkl frakt för pistolen och alla uppgraderingar.
Blir man tvungen att betala tull och moms så blir slutsumman ungerfär samma som hos Malmö airsoft.
Slipper man tullen eller om butiken har deklarerat ett mindre värde på paketet så blir det billigare :)

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av Callahan »

------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Skriv svar