Är RA-Tech WE NPAS kompatibel med WE GBB pistoler?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
SaimoN_

Är RA-Tech WE NPAS kompatibel med WE GBB pistoler?

Inlägg av SaimoN_ »

Halloj AS!

Jag undrar nu om RA-Techs NPAS för WE fungerar att installeras i WEs GBB pistoler? Vet att NPAS är kompatibelt i WEs GBBR's (Gas blowback rifle) men är osäker på hur det ser ut med deras GBB (Gas blowback) pistoler?

D-Gear som ju säljer "RA-Tech NPAS kit WE Open Bolt" nämner i beskrivningen att det "passar alla WE GBBR med open bolt" men nämner ingenting alls om WEs GBB pistoler dock.

Länk till produkten hos D-Gear: http://www.d-gear.se/?page=/shop/flypag ... 1760c73cb1

Varför jag blir osäker är för att Vapenbutiken även hade denna exakta produkt i lager tidigare, men gjorde en snabb koll på hemsidan nyss och finner den plötsligt inte längre. Vill dock minnas att det i deras beskrivning stod något i stil med "för WE GBB" (inte helt 100 procent säker, men någonting sådant!). Kanske ett enkelt stavfel där R uteblev, men detta är i alla fall vad jag drog mig till minnes.

Och Evike visar, vad jag TROR, är samma produkt. Där säger beskrivningen att den passar både WE GGBR's och GBB.
Länk till produkten hos Evike: http://www.evike.com/product_info.php?products_id=34200

Så det är förvirrande.

Men ja, som sagt: Passar "RA-Tech NPAS kit WE Open Bolt" i WEs GBB pistoler? Eller har RA-Tech tillverkar någon liknande NPAS-version som är kompatibel med just WEs GBB pistoler?

Vill givetvis inte chansa och köpa någonting som inte är kompatibelt :!:

Jag är relativt ny inom GBB branschen så be nice! :) Men för att göra historien kort - vill helt enkelt kunna justera utgångshastigheten i puffran, alternativt köpa till andra delar för att åstadkomma detta. Kan ni isådana fall rekommendera några delar "på rak arm", som kan bytas ut för bättre kick och känsla?

All hjälp tas vänligen emot!

//Mvh
Senast redigerad av 1 SaimoN_, redigerad totalt 0 gånger.

Lazt

Re: Är RA-Tech WE NPAS kompatibel med WE GBB pistoler?

Inlägg av Lazt »

på pistolfronten är det annan gas, pipa, hammarfjäder, ventiler i mag och mantel samt rekylfjäder som man kan trixa efter behov för att ändra rekyl och utgångshastighet.
Dock är allt en kompromiss, häftigare rekyl = färre skott. Npasen är bara för GBBR.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Magne

Inlägg av Magne »

Nja Lazt jag är inte så säker på att du har rätt där(med att Npasen bara är för GBBR alltså). Men istället för att bidra med gissningar ska här testas...har en moddad 1911:a som säkert inte misstycker om husse provar en Npas i den :D

SaimoN_

Inlägg av SaimoN_ »

Magne, vore helschysst om du faktiskt är villig att testa NPAS i puffran och återkomma med svar! :)

Lazt

Inlägg av Lazt »

Man behöver inte ha sådär jättebra ögonmått kan jag tycka, men visst, kör på!

Bild

Bild
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Magne

Inlägg av Magne »

NPAS:en är så pass liten del av nozzeln att jag tror att det kan gå ändå

Ska prova iaf :D

Mvh Magnus, D-Gear

Taint

Inlägg av Taint »

Varför montera npas i en gbb? Chronar den för mycket, klipp lite grand på fjädern till "rocketvalve". Chronar den för lite? Skaffa en tyngre fjäder till "rocketvalve". Simpelt och många gånger billigare än npas.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Magne

Inlägg av Magne »

Kan meddela att det går utmärkt att montera en NPAS i en WE MEU iaf, gör den samma nytta som i en GBBR....nej ! Finns inte samma möjligheter att justera pga det mindre utrymmet i nozzeln men själva NPAS:en var inga som helst problem att montera.
Prisvärt kontra effekt...tveksamt ! Men nu är det provat iaf :D

SaimoN_

Inlägg av SaimoN_ »

Tack som alltid, Magne! :D

//Mvh Simon

Skriv svar