we hicapa 5.1 tömmer gas

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Nudel

we hicapa 5.1 tömmer gas

Inlägg av Nudel »

Jag har enorma problem.

Jag laddar pistolen med powergas och efter magget blivit varmt och man ska skjuta så kan man kanske få iväg 3 skott och sen så när man skjuter igen så orkar den inte mantla å all gas töms :/ vi tänkte att det var hammarfjädern så vi spände den lite och ingen skillnad:/ vad kan vara wrong? Det känns inte heller som om den kickar bra efter skotten

baracken

Re: we hicapa 5.1 tömmer gas

Inlägg av baracken »

Prova att ta isär, göra rent och smörja och se om det blir bättre

Nudel

Inlägg av Nudel »

Den är kliniskt ren. Det är som att den går tungt men den är verkligen inte tungt att mantla. Ska öppna och kolla oringen i nozzle å se

baracken

Inlägg av baracken »

Pilla inte för mycket om du har garanti kvar

Nudel

Inlägg av Nudel »

Ingen garanti tror jag då pickan ser ut att vara minst 5 år gammal :D

kreator

Inlägg av kreator »

Vilken gas? Hur rör sig manteln när du rackar den utan magasinet i? Hur "meshar" nozzlen med hophuset? Fastnar den ibland? Hur lätt fjädrar nozzle tillbaka?
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Nudel

Inlägg av Nudel »

Manteln sitter bra och manövrerar bra tycker då jag. Kan tycka att nozzle åker tillbaka bra men stannar inte riktigt längst bak. Kanske en milli. Den chronade 88 msek med spartan power gas (svart flaska)
Nozzle fastnar inte när man mantlar utan åker bak fint å smidigt

4 mars 2014, 18:11:

Nu har jag monterat ner pistolen i molekyler och hittade ingen direkt fel. Inte direkt snortät i nozzeln. Håller man för allt så kommer det igenom rätt bra med luft bakåt.

Sen när jag ska skjuta så om jag pressar upp magasinet och håller det inpressat medans jag skjuter så får jag iväg rätt många skott. Dock inte ett helt magasin. Kan det vara nozzle som är utsliten eller tätningen från magget som är ihoptorkat och krymt?

Skriv svar