Behöver köpråd - SMG

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Hubbe86
Inlägg: 33
Blev medlem: sön jul 07, 2013 10:22 pm

Behöver köpråd - SMG

Inlägg av Hubbe86 »

Hej!

Har börjat bli sugen på en gasdriven SMG, i första hand så har jag tänkt använda den vid cqb spel, men den kommer nog även få följa med vid något skogsspel.
Jag har väl egentligen fastnat för tre, eventuellt fyra olika modeller;

Ingram m11, mp7, mp9 samt ev. magpul FPG.
Magpul bössan/pickan är så ful snygg så jag blir lite intresserad av den.

Behöver hjälp med att välja vilken jag ska köpa!

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Behöver köpråd - SMG

Inlägg av Kocken149 »

Mp9 har jag haft, mycket stabil picka med mycket rekyl och ljud= otroligt rolig att skjuta med. Nackdelen är att magasinen tar slut snabbt och dom är inte direkt billiga :?
Minst 6 magg rekommenderar jag att du skaffar.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Behöver köpråd - SMG

Inlägg av Gwlyddyn »

Jag har haft en KSC M11 och en MP9. Idag skulle jag nog köpa en begagnad MP7:a till vinterpris.

Nackdelen är att magasinen är tunga, kräver underhåll och är dyra som helvete. Roligare CQB-bössa får man dock leta efter!

Körde med totalt fyra magasin, tre på lårplattform och ett i bössan, och det var precis på gränsen.

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Behöver köpråd - SMG

Inlägg av Kocken149 »

Skulle också valt mp7 i dagsläget pga utseendet och känslan i handen, har aldrig provskjutit den dock. Men eftersom dom flesta tycker om den så tvivlar jag inte på att den är bra.

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: Behöver köpråd - SMG

Inlägg av gsa bengan »

Du blir inte besviken på mp9an. Lätt roligaste bössan jag har haft. Min har krävt stort sätt inget underhåll. Bara smörja o skjuta.

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Behöver köpråd - SMG

Inlägg av Magne »

Mp7 eller Kriss Vector. ..den senare är grymt stabil och fungerar med KSC npas :)

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Behöver köpråd - SMG

Inlägg av Gwlyddyn »

Den är även hiskeligt ful och klumpig som ett as jämfört med tidigare nämnda modeller.

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: Behöver köpråd - SMG

Inlägg av kreator »

Mp9:an är absolut tokroligast att skjuta i hela universum :)
Mp7:an är fett tr00 rs Devgru.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Behöver köpråd - SMG

Inlägg av Dj_komodo »

Håller med Kreator och några andra, MP9an är grymt rolig, cqb frändly och stabil, på med angry gun power up silencer när du kör utomhus för högre fps och bättre precision:) Dyra magasin ja (50 dollars), men dem är jäkligt stabila och effektiva, 2-3 maggs per påfyllning (inomhus). Väldigt enkelt att hitta reservdelar/uppgraderingar till den också.
Kriss vectorn är även den grymt skön & rolig att skjuta med, den skjuter dock hårdare och är 10 cm längre och 1 kg tyngre än mp9an, magasinen är lika dyra men man kan även köpa mindre magasin samt att den har 2 round burst(!!), å så är den grymt snygg också, en riktig headturner (smaken är som baken).

Lite bilder på mina skönheter:

Bild
Bild

Bild
Bild

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Behöver köpråd - SMG

Inlägg av Gwlyddyn »

En sak jag inte gillade med MP9:an är placeringen av eldväljare och magasinspärr. Det hände flera gånger att jag tappade magasinen när jag skulle ändra eldläge. Detta med handskar och i stridens hetta.

Skriv svar