TM glock fråga
TM glock fråga
Hej
Jag köpte mig en TM glock på Ahole och den vill inte fungera riktigt som den ska!
Jag får ut ca 6 kulor Pär magasin (har totalt 4 magasin och alla beter sig lika dant)
Så jag tänkte det kanske är ventilerna!
Jag köper nya och byter! Felet kvarstår!
Jag köper då ett nosel kitt i metall!
Felet blev värre! Den klarar nu 1 skott sen är maggen tomt!
Det märkliga med detta är att det går på ett helt vanligt skott inget efter pysande eller liknande!
Jag bytte tillbaka till det gamla nosel kittet och nu får jag ur ca 4 kolor om jag har tur!
För att tillägga så är det metall mantel. Har ingen plast så jag har inte kunnat pröva om det är orsaken!
Vad tror ni?
Jag är inte så hemma på gbb (ÄN)
Jag köpte mig en TM glock på Ahole och den vill inte fungera riktigt som den ska!
Jag får ut ca 6 kulor Pär magasin (har totalt 4 magasin och alla beter sig lika dant)
Så jag tänkte det kanske är ventilerna!
Jag köper nya och byter! Felet kvarstår!
Jag köper då ett nosel kitt i metall!
Felet blev värre! Den klarar nu 1 skott sen är maggen tomt!
Det märkliga med detta är att det går på ett helt vanligt skott inget efter pysande eller liknande!
Jag bytte tillbaka till det gamla nosel kittet och nu får jag ur ca 4 kolor om jag har tur!
För att tillägga så är det metall mantel. Har ingen plast så jag har inte kunnat pröva om det är orsaken!
Vad tror ni?
Jag är inte så hemma på gbb (ÄN)
Re: TM glock fråga
Vad kör du för gas?
Vet du om ventilerna på maggen är bytta?
En orginal tm glock ska palla typ 30 skott på en påfyllning ( i rums temp)
Vet du om ventilerna på maggen är bytta?
En orginal tm glock ska palla typ 30 skott på en påfyllning ( i rums temp)
Lite finare, lite bättre
Jag köpte nya ventiler och prövade. Samma sak där.
Har prövat 2 olika gaser, Ultrair Power Gas
Och en annan som jag inte mins namnet på!
Har prövat 2 olika gaser, Ultrair Power Gas
Och en annan som jag inte mins namnet på!
Skjuter du utomhus? Green Gas är näst intill värdelöst utomhus såhär års. Om du gör det testa pistolen inomhus.
Precis som Welle skriver så ska en TM Glock palla mer än så out of the box i rumstemperatur.
Precis som Welle skriver så ska en TM Glock palla mer än så out of the box i rumstemperatur.
"We're surrounded. That simplifies things."
Glömde nämna det! Självklart är jag inomhus!
Fyller du maggen hållandes flaskan och magget upponer?
Går manteln lätt? Ingen friktion. Testa att dra manteln fram och tillbaka utan rekylfjäder.
Test en svagare rekylfjäder.
Gör även följande; töm magget helt på gas, skölj magget under varmt vatten nån minut. Fyll på från en nyare/nästan full greengas flaska. Spraya silicon in i nozzeln "underifrån" samt alla tänkbara ställen på magget.
Fjädrar nozzle tillbaka lätt när du drar ut den?
Test en svagare rekylfjäder.
Gör även följande; töm magget helt på gas, skölj magget under varmt vatten nån minut. Fyll på från en nyare/nästan full greengas flaska. Spraya silicon in i nozzeln "underifrån" samt alla tänkbara ställen på magget.
Fjädrar nozzle tillbaka lätt när du drar ut den?
Lite finare, lite bättre
idag prövade jag med ett helt nytt WE magasin. det fungerande fin fint med den. så jag antar att mina ventiler m.m. är kassa!
min fråga är nu då VART kan jag få tag på nya?
jag har försökt att söka men fan inget.
TIPS?
min fråga är nu då VART kan jag få tag på nya?
jag har försökt att söka men fan inget.
TIPS?