Läckande gas magasin till ASG m9

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
jonnypower

Läckande gas magasin till ASG m9

Inlägg av jonnypower »

Hej och hå !

Tänkte höra var man får tag på packningssats till ASG m9 gas magasin?
Den läcker soll, så vore asgött att kunna fixa detta !

Den läcker från påfyllningsventilen.

Tack på förhand !

mvh

ohman

Re: Läckande gas magasin till ASG m9

Inlägg av ohman »

Biltema har utmärkta o-ringskit. En bunt olika o-ringar i en låda med fack. Köp en sån, skruva ut ventilen, byt o-ring, smörj, skruva tillbaka.

Annars kan man fultäta med gängtejp med, men det är bättre att sätta i en ny o-ring.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

jonnypower

Inlägg av jonnypower »

Tänkte förankra mig och öven byta den större packningen som sitter i magget, den som är rektangulär ser det ut som, går den att få tag på någonstans?

Mvh

Avalyst

Inlägg av Avalyst »

Jag tror det är denna: http://www.rodastjarnan.com/airsoft/m92-o-ring-10188

Det jag gjorde med mitt mag som vägrade sluta läcka (Också ASG M9) var att dundra in lite fogmassa i "bottnen", dvs. där den rektangulära O-ringen sitter. Vet inte om det är att rekommendera på längre sikt men än så länge är det tätt. (Körde med Julas latexfog: http://www.jula.se/latexfog-300ml-502160)

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Ta F F inte och kleta nån fog i maggen, du får aldrig isär dem igen. Glid in på närmsta VVS butik och köp en burk glidex silikonspray samt en glidex silkonfett tub. Lägg packningarna i en liten påse och spraya i silikon, låt ligga tills nästa dag. Kleta på lite silkonfett när du återmonterar så ska du se att det blir tätt. Förvara maggen med lite gas i. Mina m9 magg har inte läckt på 2 år efter detta.

Avalyst

Inlägg av Avalyst »

Problemet för min del var att maggen inte var täta trots att packningen var fräsch, där var helt enkelt för lite tryck från bottenplattan inåt. Provade med både silikonfett och vapenfett först och inget hjälpte. Fogen löste biffen och är en rätt mjuk fog, så med lite tur kan jag få isär det igen. Men om man inte skulle få det, vad spelar det för roll? Ventilerna går att byta utan att plocka isär magget.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Tja? Har du använt vapenfett på en o-ring så är den nog kaputt, ja. Får oringen ligga och dra i silikon så sväller den och tätar då igen. Har du sedan alltid gas i maggen så får o-ringen smörjning av den silikon som finns blandad i gasen.

Skriv svar